Közlekedés: blog

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3169 db
  • Videók - 2720 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 868 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3169 db
  • Videók - 2720 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 868 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3169 db
  • Videók - 2720 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 868 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3169 db
  • Videók - 2720 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 868 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei

Követeljük, hogy a VOLÁNBUSZ Zrt. javítsa a munkafeltételeket azáltal, hogy megteremti az átláthatóbb és kiszámíthatóbb foglalkoztatást!


Ennek érdekében


    1. Követeljük a bérkorrekció azonnali végrehajtását! A VOLÁNBUSZ Zrt. munkavállalóit a fogyasztói árak emelkedésének hatásai elsősorban az élelmiszerárakon, a szolgáltatások díjain, és jellemzően a nem tartós fogyasztási cikkek áremelkedésén keresztül érik. Az idei évben további 10 %-os alapbéremelésre; a 2023.

    Utolsó hozzászólás

    M Imre üzente 6 hónapja

    Tizenkét év után megszűnik a kiegészítő jegy a Volánbusz országos járatain | 2024. július 18.

    Augusztus 5-től megszűnik a távolsági kiegészítő jegy alkalmazása a Volánbusz emelt szintű szolgáltatást nyújtó országos járatain. Ezzel egyidejűleg a társaság új, nem kötelező helyfoglalási rendszert vezet majd be egyes távolsági járatain.

    Az országos személyszállítást végző autóbuszjárat igénybevételekor fizetendő kiegészítő jegyet a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium több ütemben, 2012 szeptemberétől vezette be az emelt szintű szolgáltatást nyújtó és autópályát érintő országos Volán-járatokon. A korlátozott körben bevezetett, övezetesen változó minőségi autóbuszos felár alkalmazását akkor a szaktárca a közösségi közlekedés versenyképességének javításával, valamint a vasút versenyhátrányának megszüntetésével indokolta. A cél kezdetben az volt, hogy az IC és EC vonatokkal párhuzamosan közlekedő buszjáratok viteldíjait drágítsák annak érdekében, hogy a kedvezőbb vasúti árak okán az utasok nagyobb arányban válasszák a kötöttpályát. A kiegészítő jegy bevezetése során azonban később eltértek a kezdeti elgondolástól, és a vasútvonalakkal nem párhuzamos járatokat is bevonták ebbe a körbe.

    A kiegészítő jegy megszüntetése után bevezetésre kerülő helyfoglalási rendszer először a Budapestről induló és oda érkező távolsági autóbuszokon, majd később a vidéki városok között is elérhető lesz. A helyjegy egységesen 300 forintba kerül, függetlenül az utazás távolságától, az utas életkorától, valamint a jegy vagy bérlet típusától, megváltása viszont nem kötelező.
    https://magyarbusz.info/2024/07/18/tizenket-ev-utan-megszunik-a-kiegeszito-jegy-a-volanbusz-orszagos-jaratain/

    Tovább 

    Németország hatalmasat lép az ingyenes tömegközlekedés felé, és ebből egész Európa tanulhat

    network.hu

     

    A pesti lóvasút megindulása, balra a lóvasúti állomásépület ("Bagolyvár" vagy "Vadászkastély") a mai napig megvan | 1866. július 30. (forrás: Wikipédia / HamPage)

     

    Képzeljünk el egy bérletet, ami 7000 forintba kerül, és Magyarországon belül minden tömegközlekedésre érvényes. Na jó, a repülőre és az intercity vonatokra nem, de az ország minden villamosára, a buszra, a vonatra és a metróra is.

    Utolsó hozzászólás

    M Imre üzente 3 hete

    A dinnyesárga, vagy ha jobban tetszik volán sárga buszok továbbra is szolgálni fogják az utasokat, és a mindennapi működésben talán kevés változást éreznek majd a közlekedők, a szakma számára az egykori 24 regionális Volán-társaság egyesítése után a volános hagyományokat utolsóként nevében őrző Volánbusz beolvadása, még ha a Volán márkanévé leminősítve vigaszként meg is marad, egy öt és fél évtizedes korszak lezárását jelenti. Hiszen ez az elnevezés nem csupán egy cég, egy márkajelzés, hanem egy életérzés, és egy olyan közösséget szimbolizál, amely generációkon átívelően biztosította az emberek utazási igényeit, legyen szó munkába járásról, iskoláról vagy családlátogatásról.

    https://magyarbusz.info/2024/12/31/a-volanos-buszok-ugyanugy-jonni-fognak-de-egy-korszak-megis-lezarul/

    Hogy hogyan váltak a Volánok az elmúlt közel 100 évben a helyközi közösségi közlekedés megkerülhetetlen szereplőivé, és miként fonódott össze történetük a vidéki Magyarország mindennapjaival, a Volánbusz és az elődvállalatok történetének főbb állomásait bemutató részletes összefoglalónkban írtunk.

    https://magyarbusz.info/2024/12/10/egy-evszazadnyi-ut-utolso-allomasahoz-erkezett-a-volanbusz-tortenete/

    Ugyanakkor ott rejlik a lehetőség arra, hogy egy rendkívül költséges és időigényes integrációval ugyan, de valóban létrejöhet egy hatékonyabb, modern közlekedési rendszer, amely képes megfelelni napjaink kihívásainak. Azonban, hogy ezek az ígéretek valóban beteljesülnek-e (hiszen az egységes irányítás és az egy cégbe való integrálás ez nem feltétlenül szavatolják), az csak az elkövetkező időszakban derül majd ki.

    https://magyarbusz.info/2024/09/20/mit-iger-a-mav-volan-hev-integracio/

    Tovább 

     

    Egyre népszerűbb a budapestiek körében – politikai ízléstől függetlenül – a főváros új társadalmi együttműködési programja, a minden évben egymilliárd forintos kerettel induló közösségi költségvetés. 2022-ben már közel 22 ezren szavaztak a lakosság által beadott fejlesztési ötletekre, miközben egyre nagyobb civil aktivitást és közösségi médiakampányokat láthattunk a szavazatokért folytatott versenyben. A tét valóban nagy, ugyanis a nyertes ötleteket a Fővárosi Önkormányzat megvalósítja.

    Utolsó hozzászólás

    M Imre üzente 1 hónapja

    A fővárosi közösségi költségvetés ötödik ciklusa december 30-án indul.
    Budapest. Benne vagy?

    https://www.facebook.com/photo/?fbid=896321826011853

    Ha Budapesten élsz, tanulsz, vagy dolgozol és elmúltál 14 éves, adj be ötletet az otlet.budapest.hu oldalon december 30. és január 31. között! Hozd be saját nézőpontodat a városfejlesztésbe!

    Fontos, hogy olyan projektet keresünk, amely

    -- közérdekű,

    -- új fejlesztés

    -- maximum 120 millió forintból megvalósítható

    -- és a helyszíne önkormányzati terület.

    Kampányolj, mert most csak azok az ötletek kerülhetnek hivatali szűrésre, amik a közösségi költségvetés honlapján, 2025. február 6. és 23. között a legtöbb támogatást kapják a budapestiektől!

    Tájékozódj a közösségi költségvetés új szabályairól itt:

    https://otlet.budapest.hu/hirek/lakossagi-tamogatas-uj-fazis-a-kozossegi-koltsegvetesben

    Tovább 

    A Budapesti Közlekedési Központ újabb fontos lépést tesz az átláthatóság, az ügyfelek tájékoztatása érdekében. Szeptember végétől egy új, nyilvánosan elérhető oldalon minden információ megtudható a társaság egykori, jelenlegi és jövőbeli fejlesztéseiről.


    A Budapesti Közlekedési Központot 2010-ben azzal a céllal alapították, hogy a főváros közlekedésének szervezése mellett megálmodja, megtervezze és koordinálja a közlekedéshez kapcsolódó budapesti fejlesztéseket is, ezáltal szerethetőbbé téve a várost.

    Utolsó hozzászólás

    M Imre üzente 2 hete

    Itt az egyszerűbb BKK-termékportfólió és az új MOL Bubi-bérlet | 2025. január 8.

    Január 7-től megszűnt a közoktatásban tanulók félhavi, negyedéves, szemeszterre szóló és kedvezményes éves Budapest-bérlete, a felsőoktatásban tanulók negyedéves, szemeszterre szóló és kedvezményes éves Budapest-bérlete, a nyugdíjasok negyedéves és kedvezményes éves Budapest-bérlete, a Budapest csoportos 24 órás jegy, továbbá a kutya-, illetve a kerékpárbérlet.

    Ezzel párhuzamosan a bérlettel rendelkezők számára ingyenessé válik a kutya-, illetve kerékpárszállítás a BKK járatain. A társaság kivezeti továbbá az éves MOL Bubi-bérletet, melynek helyét a féléves bérlet veszi át, és a MOL Bubi közbringa-szolgáltatás díjai is módosulnak.

    Ahogy azt a BKK már korábban jelezte, 2025. év elején még tovább egyszerűsödik a társaság termékportfóliója, ugyanis a használati szokásokhoz igazodva több jegy- és bérlettípust is kivezet a közlekedésszervező.
    https://bkk.hu/hirek/2024/12/januartol-tovabb-egyszerusodik-a-bkk-termekportfolioja-es-valtozasok-jonnek-a-mol-bubinal-is.13679/

    A változások részeként 2025. január 7-től az alábbi termékek kerültek ki a BKK portfóliójából:

    -- a közoktatásban tanulók félhavi (15 napos), negyedéves, szemeszterre szóló és kedvezményes éves Budapest-bérlete,

    -- a felsőoktatásban tanulók negyedéves, szemeszterre szóló és kedvezményes éves Budapest-bérlete,

    -- a nyugdíjasok negyedéves és kedvezményes éves Budapest-bérlete, valamint

    -- a Budapest csoportos 24 órás jegy, valamint

    -- a kutya-, illetve kerékpárbérlet, tekintettel arra, hogy az érvényes bérlettel rendelkezők, illetve a díjmentes utazásra jogosultak Budapesten belül BKK-járatokon, vasúton, HÉV-en, valamint helyközi és környéki autóbuszokon ingyenesen szállíthatnak utasonként egy kutyát, illetve egy kerékpárt a vonatkozó utazási feltételek betartása mellett.

    A kutya- vagy a kerékpárszállítás során az adott szolgáltató üzletszabályzatában foglaltakat be kell tartani, adott esetben helyjegy váltása is szükséges lehet. A helyközi járatokkal kapcsolatos szabályok az alábbi oldalon olvashatók:

    Újévtől ingyenes a kutya- és a kerékpárszállítás Budapesten belül a MÁV-csoport járatain | MÁV-csoport
    https://www.mavcsoport.hu/mav-csoport/ujevtol-ingyenes-kutya-es-kerekparszallitas-budapesten-belul-mav-csoport-jaratain

    Új MOL Bubi-bérlettípus és további állomások jönnek 2025-től

    Változások léptek életbe a BKK idén tízéves közbringa-szolgáltatásában is. Január 7-től

    -- a havibérlet ára 1500 forintra,

    -- a kerékpárbérlés percdíja 50 forintra változik,

    -- az éves bérlet megszűnik, helyette féléves bérletet lehet váltani, melynek ára 6500 forint,

    -- a jelenlegi bankkártya-regisztrációs díj 100 forintra csökken, ezt azonban az első bérlés alkalmával jóváírják.

    Az éves bérlet kivezetésének oka, hogy a BKK jelenleg érvényben lévő szolgáltatási szerződése 2025 decemberében lejár. A társaság nemzetközi jógyakorlatok vizsgálata, társadalmi egyeztetések, valamint piaci szereplőkkel való konzultációt követően október elején közbeszerzési eljárást indított a Bubi 3.0 kialakítására. Az új rendszerbe azonban az érvényben lévő éves bérletek technikai okokból nem vihetők majd át, ezért a társaság – a korábbi MOL Bubi 1.0-ról a 2.0-ra való váltás tapasztalataiból kiindulva – kivezeti ezt a terméktípust. Helyette jön a féléves bérlet, amely kedvező árú megoldást jelent a rendszeresen bubizóknak.

    -- január 7-ét követően az érvényes éves bérlettel rendelkező ügyfelek változatlanul használhatják bérletüket annak lejártáig, azonban a 30 percet túllépő használat díja az ő esetükben is 50 forintra változik, és új éves bérlet vásárlására már nem lesz lehetőség.

    A BKK célja, hogy a Bubi a jövőben is tovább fejlődjön, és rugalmasan bővíthető flottával, a korábbinál sokkal nagyobb területet lefedve tegye vonzóvá a városi kerékpározást. Ennek következő lépéseként a társaság decemberben öt új gyűjtőállomást alakított ki a VIII., a IX., a XI. és a XIII. kerületekben, 2025 elején pedig további három állomással összesen 220-ra bővül a https://bkk.hu/hirek/2024/12/januartol-tovabb-egyszerusodik-a-bkk-termekportfolioja-es-valtozasok-jonnek-a-mol-bubinal-is.13679/kerékpárfelvevő-helyek száma
    – írta a Budapesti Közlekedési Központ.

    https://greenfo.hu/hir/itt-az-egyszerubb-bkk-termekportfolio-es-az-uj-mol-bubi-berlet/

    Tovább 

    A Kerékpárosbarát minden fontos információt tartalmaz és folyamatosan bővül -
    Elkészült a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ) ingyenesen letölthető Kerékpárosbarát applikációja, amely tartalmazza a kerékpárosbarát vendéglátóhelyeket és szálláshelyeket, a hazai bringaparkokat, a vízvételi helyeket, a szervizpontokat, a bringás pihenőket, kezdőknek és haladóknak egyaránt izgalmas útvonalakat: mindent, ami hasznos lehet a bringások számára.

    Tovább 

    Elevenítsük fel röviden, mi is volt a gond az M3-as metró „felújításával”.


    A BKV 2015-ben szerződött le az orosz Metrowagonmash-al arra, hogy az orosz cég a 3-as metróvonalon járó 222 szovjet gyártású metrókocsit felújítja, valamint modernizálja az alagútrendszert és az állomásokat is.

    network.hu

     

    Egy 81-717 típusú (MMZ, napjainkban Metrovagonmas) szerelvény Kőbánya-Kispest és a Határ út között  (a kép forrása: Wikipédia)

     

    Azért nem új kocsikat vettek, hanem az ősrégi szovjet metrók oroszországi felújítására szerződtek, mert az új szerelvényeket a kormány drágállotta és nem is volt hajlandó kifizetni.

    Utolsó hozzászólás

    M Imre üzente 1 hónapja

    Ezért rángatózhat a 225 milliárdért felújított 3-as metró | 2024. december. 14.

    A BKV elismerte: vannak „üzemszerű, a biztonságos működést nem befolyásoló zavartatások”.

    Noha a 3-as metró felújítására 225 milliárd forintot költöttek tíz évvel ezelőtt, gyakran rángatóznak a vonalon futó szerelvények, de az is gyakori, hogy a kocsik fékeznek, majd megállnak két megálló között az alagútban: ilyenkor pihennek egy kicsit, majd továbbindulnak, írja az uralkodó állapotokról a Népszava.

    Az ilyen és ehhez hasonló zavarok azért történhetnek, mert a 225 milliárdos felújításba nem fért bele az automata vonatirányítási rendszer (AVR) cseréje. Ezt a harmincéves francia technológiát „házasították” össze az újragyártott orosz kocsikba beépített friss japán fejlesztésekkel. A felújított vonal 2023-as átadása óta dolgoznak azon, hogy ezek összhangba kerüljenek, ám ez egyelőre nem sikerült, írja a lap.

    A Népszavának Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke (korábban a BKV Igazgatóságának tagja) azt mondta, hajdani felvetését, hogy a vonatirányítási rendszert is cseréljék le a felújítás során, arra való hivatkozással utasították el, hogy erre nincs fedezet.

    -- A spórolást azzal fokozták, hogy a felújításra kiszállított orosz metrószerelvényekből kiszerelték a régi fedélzeti számítógépeket, majd azt szerelték vissza az újragyártottakba. Csakhogy azokba egy új japán hajtásrendszer került, amelynek a vezérlő szoftvere túl „okos” a régi vonatirányítási rendszerhez, így módosítani kellett. Magyarán le kellett butítani ahhoz, hogy kommunikálni tudjon a régi orosz kocsikból kibányászott fedélzeti masinákkal. Így se értik meg mindig egymást, innen származnak az akadások

    – magyarázta a lapnak Bíró, aki szerint a „rángatózásban” a silány minőségben összerakott kocsik saját mozgása is benne van.

    A BKV a Népszava kérdésére válaszolva elismerte, hogy vannak „üzemszerű, a biztonságos működést nem befolyásoló zavartatások”, amelyeket a „vonat vezérlési rendszerének és a vonatbefolyásoló rendszernek a precíz együttműködéséhez szükséges egyes rendszerelemek még nem kellően finomhangolt paraméterei okozzák”. Ezeket a 3-as vonali rekonstrukció befejezését követően van lehetőség tesztelni – írták.

    Csakhogy az új vonal átadása óta lassan két év telt el, emlékeztet a lap.

    https://hvg.hu/itthon/20241214_Ezert-rangatozhat-a-225-milliardert-felujitott-a-3-as-metro

    Tovább 

    2022. január 1-jén módosult az adózás rendjéről szóló törvény, és a gépjárműadó bekerült azon adónemek közé, amiket kerekítés nélkül kell megfizetni. A köznyelv által csak „súlyadónak” hívott gépjárműadót idén már a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) szedi be. 


    Fontos tudnivaló, hogy a gépjárműadó első részletének befizetésére a fizetési határidő 2022. március 15-e. A második részletet 2022. szeptember 15-ig kell befizetni a gépjárműadó-bevételi NAV-számlára.

    Utolsó hozzászólás

    M Imre üzente 10 hónapja

    Frissítés! Úgy tűnik, SMS-ben már nem lehet kérni csekket.

    Azt írják a honlapon
    https://nav.gov.hu/ado/gepjarmuado/sms-ben-is-lehet-csekket-kerni-a-gepjarmuado-befizetesehez-februar-15-tol
    a fentire, hogy: 2022.02.16. Archív oldal Figyelem, hatályon kívüli tartalom 2023.01.17. óta!

    Az aktuális tartalmakhoz nyisd meg ezeket a kapcsolódó anyagokból
    -- 95. A belföldi gépjárművek adója 2024.01.22.
    -- Gépjárműadó
    itt:
    https://nav.gov.hu/ado/gepjarmuado/
    ___

    2024-ben a gépjárműadót egy összegben kell megfizetni: április 15-ig.

    Ha a gépjárműadóról szóló határozatot ezen időpont után kapja meg, akkor a határozat véglegessé válása, vagyis a fellebbezési határidő lejárta után 15 napon belül kell megfizetnie az adót. (A határozatra az átvételtől számított 15 napig lehet fellebbezést benyújtani.)

    A gépjárműadó összege a befizetési határidő napját megelőzően nem látszik tartozásként az adószámlán.

    Fontos, hogy ha 2025-től értesítő levelet kap, nem határozatot, akkor a befizetési határidő az átvételtől függetlenül április 15.

    A természetes személy adózó – ideértve a vállalkozási tevékenységet folytató és az általános forgalmi adó fizetésére kötelezett természetes személyt is – tárgyév június 30. napjáig benyújtott kérelmére az adóhatóság a tárgyévben előírt éves gépjárműadó-fizetési kötelezettségre öthavi pótlékmentes részletfizetést engedélyez.

    Tovább 

    A Pécsi Tudományegyetem az előző két év sikerein felbuzdulva idén is elindítja az egészséges életmódra és környezettudatosságra ösztönző kihívását, a PTE MOONBIKE projektet. A cél idén is a Föld-Hold távolság közös megtétele, azaz, hogy a kerékpározó közösség együtt tegyen meg bárhol a világon összesen 384.400 km-t, méghozzá az előző évi rekord megdöntésével.

    network.hu

     

    A kihíváshoz június 4-től kezdődően bárki csatlakozhat a bármilyen kerékpáros applikáció segítségével megtett kilométerek feltöltésével, screenshot képpel kiegészítve.

    Tovább 

    Elkészült a Budai__Alsó. Frissüljetek fel a Lánchíd építése miatt forgalommentes Budai__Alsón, a homokozóban, a napágyakon, grillezzetek, piknikezzetek és sétáljatok. Mi pedig Budai__Alsóban pihenjük ki az építés fáradalmait a Ráckevei Dunán.


    Hamarosan jönnek az események,

    amiket ti is szervezhettek az alábbi űrlap kitöltésével:

    https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeafGv_ZCuHUJmSuf1IMhl92DICln6nb42HIVa3LYxVYkjKTw/viewform

    network.hu

     

    A kép forrása: Valyo

     

    A Budai__Alsó a Város és Folyó Egyesület, a Budapest Brand Zrt.

    Utolsó hozzászólás

    M Imre üzente 1 éve

    Elindult a jelentkezés! A RAKPART 2023 a Budapest Főváros Önkormányzata, a Budapest Brand Zrt. és a Város és Folyó Egyesület együttműködésében létrehozott terület a Jane Haining rakparton 2023. június 17. és szeptember 24. között.
    Reggelit, gördeszka versenyt szerveznél a barátaiddal, jógáznátok a rakparton?
    Itt tudsz jelentkezni:
    https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScIvf2LJs2PPnP9XoghCaUSfh4A1SssDv362-YEwTtl4jYALQ/viewform

    Tovább 

    Felpuhult a hagyományos autók betiltásának javaslata


    Nem is olyan régen számoltunk be arról, hogy az európai illetékesek döntése értelmében 2035-től betiltják a hagyományos meghajtású autók forgalmazását, onnantól kezdve ugyanis már csak zéró emissziós modelleket lehetne

    -- újonnan értékesíteni.

    https://www.consilium.europa.eu/hu/press/press-releases/2022/06/29/fit-for-55-council-reaches-general-approaches-relating-to-emissions-reductions-and-removals-and-their-social-impacts/

    Most a környezetvédelmi miniszterek tanácskozása zárult le egy fontos eredménnyel, a javaslat viszont tovább puhult.

    Utolsó hozzászólás

    M Imre üzente 2 éve

    Régi – és nem csak a Volkswagent érintő – ügyek azok, amelyek tárgya, hogy egyes autógyártók olyan szoftveres megoldásokat használtak autóikban, melyek segítségével megkerülték a környezetvédelmi előírásokat.

    Ehhez a témakörhöz kapcsolódóan hirdetett határozatot tegnap az Európai Unió Bírósága.
    https://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2022-07/cp220124hu.pdf

    Az uniós bírósághoz jogértelmezést kérve osztrák bíróságok fordultak, akik a károsanyag-kibocsátást manipuláló szoftver használata miatt a 2011 és 2013 közötti adásvételi szerződések semmisségének megállapítását szeretnék elérni a Volkswagen autói tekintetében.

    A tényállás: az e bíróságok által előadottak szerint ez a szoftver csak akkor biztosítja a nitrogén-oxidra (NOx) vonatkozóan uniós szinten megállapított kibocsátási határértékek betartását, ha a külső hőmérséklet 15 és 33°C közötti marad. E hőmérsékleti tartományon kívül a kipufogógáz-visszavezetés (EGR) szintje lineárisan 0-ra csökken, ami a kibocsátási határértékek túllépéséhez vezet. Ezt a hőmérsékleti tartományt a Volkswagen által az uniós jog értelmében tiltott szoftver cseréje érdekében elvégzett, a szóban forgó járművekbe telepített szoftver frissítése eredményezte. A német szövetségi gépjárműforgalmi hatóság engedélyezte ezt a frissítést, mivel úgy ítélte meg, hogy az nem tartalmaz tiltott hatástalanító berendezést.

    Ezzel az engedélyezéssel az osztrák legfelsőbb bíróság, a kismartoni regionális bíróság és a klagenfurti regionális bíróság nem értett egyet.

    Az uniós bíróság szerint az jogellenes, hogy a szoftver csak a fent említett hőmérsékleti tartományon belül biztosítja a határértékek betartását – akkor is az, ha egyéb okok, pl. teljesítmény, hatékonyság, kopásvédelem stb. miatt járt el így a gyártó.

    Megállapítják, hogy: „tiltott az olyan hatástalanító berendezés, amelynek rendes közlekedési körülmények között az év nagy részében működnie kell. Az ilyen berendezés elfogadása ugyanis azzal járna, hogy a kivétel gyakrabban lenne alkalmazandó, mint maga a tilalom, és a járművek

    -- nitrogén-oxid-kibocsátásának korlátozására vonatkozó elv aránytalan sérelmét eredményezné.”

    Azt is megállapítják, hogy a fogyasztóvédelmi szabályozás szerint a fogyasztó „csekély mértékű hiba” esetén nem állhat el a szerződéstől, ám a szóban forgó szoftveres megoldás „nem csekély mértékű hiba”, hanem olyan jelenség, mely alapot adhat az adásvételi szerződés felmondására.

    Mint ismert, az Európai Bíróság határozatai jogértelmezések, nem ítéletek – a konkrét döntéseket a benyújtó nemzeti bíróságok hozzák meg a határozat alapján.
    https://itcafe.hu/hir/eu_volkswagen_szoftver.html

    Tovább 

     Frissebb bejegyzések

    Régebbi bejegyzések 

    Ez történt a közösségben:

    M Imre írta 2 órája a(z) A KRESZ története blogbejegyzéshez:

    Elvesznek egy kedvezményt a 25 év feletti frissjogsisoktól | ...

    M Imre írta 2 órája a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

    Olyan üzemanyag jön a magyar sztrádákra, mint soha Az...

    M Imre 2 órája új képet töltött fel:

    Gyorshajtas_becsuletkassza_szentendre_mkkp_2196268_5993_s

    M Imre írta 2 órája a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

    Miközben a Fővárosi Közgyűlés Budapest szuverenitásáról, a ...

    M Imre írta 11 órája a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

    A miniszterelnök ágaskodó ambícióiról, azaz a mini-maxi ...

    M Imre írta 1 napja a(z) motor képhez:

    Motor_640550_32211_s

    Mi várható Dodor motorkiállításán?! Motoron ...

    M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: MOTORKIÁLLíTÁS 2025 – MÁRKÁK HÉTVÉGÉJE | 2025 02.28.-03.02., Millenáris, Budapest 2025.02.28.

    M Imre írta 2 napja a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

    Rákosdubaj: megérkezett a fővároshoz az állami felhívás...

    M Imre írta 3 napja a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

    Elveszítette a fonalat a Mini- Dubaj ügyben? Most mindent ...

    M Imre írta 3 napja a(z) Esélyteremtő Budapest: fejlesztéseinkkel javítjuk a fogyatékossággal élő emberek életminőségét blogbejegyzéshez:

    Van-e bármi értelme a metrókra szerelt ajtónyitó gomboknak? | ...

    Szólj hozzá te is!

    Impresszum
    Network.hu Kft.

    E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu