Közlekedés: blog

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei

Követeljük, hogy a VOLÁNBUSZ Zrt. javítsa a munkafeltételeket azáltal, hogy megteremti az átláthatóbb és kiszámíthatóbb foglalkoztatást!


Ennek érdekében


    1. Követeljük a bérkorrekció azonnali végrehajtását! A VOLÁNBUSZ Zrt. munkavállalóit a fogyasztói árak emelkedésének hatásai elsősorban az élelmiszerárakon, a szolgáltatások díjain, és jellemzően a nem tartós fogyasztási cikkek áremelkedésén keresztül érik. Az idei évben további 10 %-os alapbéremelésre; a 2023.

    Utolsó hozzászólás

    M Imre üzente 4 hónapja

    Tizenkét év után megszűnik a kiegészítő jegy a Volánbusz országos járatain | 2024. július 18.

    Augusztus 5-től megszűnik a távolsági kiegészítő jegy alkalmazása a Volánbusz emelt szintű szolgáltatást nyújtó országos járatain. Ezzel egyidejűleg a társaság új, nem kötelező helyfoglalási rendszert vezet majd be egyes távolsági járatain.

    Az országos személyszállítást végző autóbuszjárat igénybevételekor fizetendő kiegészítő jegyet a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium több ütemben, 2012 szeptemberétől vezette be az emelt szintű szolgáltatást nyújtó és autópályát érintő országos Volán-járatokon. A korlátozott körben bevezetett, övezetesen változó minőségi autóbuszos felár alkalmazását akkor a szaktárca a közösségi közlekedés versenyképességének javításával, valamint a vasút versenyhátrányának megszüntetésével indokolta. A cél kezdetben az volt, hogy az IC és EC vonatokkal párhuzamosan közlekedő buszjáratok viteldíjait drágítsák annak érdekében, hogy a kedvezőbb vasúti árak okán az utasok nagyobb arányban válasszák a kötöttpályát. A kiegészítő jegy bevezetése során azonban később eltértek a kezdeti elgondolástól, és a vasútvonalakkal nem párhuzamos járatokat is bevonták ebbe a körbe.

    A kiegészítő jegy megszüntetése után bevezetésre kerülő helyfoglalási rendszer először a Budapestről induló és oda érkező távolsági autóbuszokon, majd később a vidéki városok között is elérhető lesz. A helyjegy egységesen 300 forintba kerül, függetlenül az utazás távolságától, az utas életkorától, valamint a jegy vagy bérlet típusától, megváltása viszont nem kötelező.
    https://magyarbusz.info/2024/07/18/tizenket-ev-utan-megszunik-a-kiegeszito-jegy-a-volanbusz-orszagos-jaratain/

    Tovább 

    Németország hatalmasat lép az ingyenes tömegközlekedés felé, és ebből egész Európa tanulhat

    network.hu

     

    A pesti lóvasút megindulása, balra a lóvasúti állomásépület ("Bagolyvár" vagy "Vadászkastély") a mai napig megvan | 1866. július 30. (forrás: Wikipédia / HamPage)

     

    Képzeljünk el egy bérletet, ami 7000 forintba kerül, és Magyarországon belül minden tömegközlekedésre érvényes. Na jó, a repülőre és az intercity vonatokra nem, de az ország minden villamosára, a buszra, a vonatra és a metróra is.

    Utolsó hozzászólás

    M Imre üzente 18 órája

    Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség | 2024. november 20.

    A kormányzati és mávos nyilatkozatok szerint az új vasúti tarifarendszer sikeres, hiszen olyan sokan vonatoznak, hogy az olcsó bérletek ellenére sem csökkennek az állami vasúttársaság bevételei. Csakhogy mostanra a statisztikai furcsaságokon túl már az is látszik: a növekvő költségek és a fizető utasoktól származó bevételek csökkenése miatt egyre kevesebb értelme marad annak, hogy a vonatokon fizetni kell az utazásért.

    A személyszállítást végző MÁV-vállalat, a MÁV-Start közszolgáltatási szerződés alapján üzemeltetett vonataira (A közszolgáltatás a magyarországi vonatokra vonatkozik, nem tartoznak ide a nemzetközi járatok nemzetközi utasai, de ide tartozik a nemzetközi járatok belföldi utasainak forgalma. Szintén nem része ennek a különvonatok közlekedtetése, de ez elhanyagolható.) 2024 első félévében összesen 27,8 milliárd forintért értékesítettek jegyeket, bérleteket és 7 milliárd forintért helyjegyeket. Ehhez szükség volt a jegyek gyártására, az applikáció és honlap üzemeltetésére, pénztárakra és a legnagyobb költséget jelentő jegyvizsgálókra. Mindezek költsége pedig 22 milliárd forint volt.

    Ezeket a költségeket levonva tehát az idei első félévben a MÁV-Startnak csupán 13 milliárd forintot hoztak a fizető utasok. Vagyis

    -- ha ingyenes lenne a vasúti közlekedés, az már csak évi körülbelül 26 milliárd forintjába kerülne az államnak.

    2023-ban még 16 milliárd forint volt az első féléves szaldó. A változáshoz a bevételek csökkenése és a kiadások növekedése is hozzájárult. Ahogy arról a MÁV-Csoport vezérigazgatója is nyilatkozott, nagyságrendileg 800 milliárd forintot költ az állam az immár egységes (és újabb átszervezés előtt álló) MÁV-Volánbusz-csoportra évente. Vagyis ott tartunk, hogy ennek csak a három százalékát tenné ki az ingyenes belföldi vasúti közlekedés többletköltsége.

    Az alábbi grafikon tartalmazza a közszolgáltatási jegy- és bérletbevételek adatait és hogy a jegyértékesítéshez és -ellenőrzéshez kapcsolódóan milyen költségek merülnek fel. A legnagyobb költségtétel az első félévben a jegyvizsgálók 15,5 milliárd forintos bére volt.

    Korábban elképzelhetetlen volt a magyar vasúton, hogy jegyvizsgáló nélkül induljon egy vonat, hiszen ők nemcsak a jegyeket ellenőrzik, hanem vasútforgalmi feladataik is vannak, például ők menesztik a vonatokat. Ez azonban már nem feltétlenül van így, hiszen idéntől – többek között a munkaerőhiány miatt – a budapesti elővárosban és az egyik legforgalmasabb fővonalon, a Budapest és Hegyeshalom közti 1-esen is kalauz nélküli üzemet vezetett be a MÁV-Start. Itt zajlik az utasforgalom többsége.

    Azért forgalmasabb vonatokon továbbra is lehet szükség rájuk, de például a gyér forgalmú mellékvonalakon biztosan meg lehetne takarítani ezt a költséget. Ugyanakkor a fenti grafikonon nem jelenik meg a jegyrendszer üzemeltetésének minden költsége, így összességében nagyságrendileg helytállóak az ábrázolt arányok.

    https://g7.hu/kozelet/20241120/addig-reformalta-a-kormany-a-mav-ot-hogy-kozel-kerult-az-ingyenesseg/

    Tovább 

     

    Egyre népszerűbb a budapestiek körében – politikai ízléstől függetlenül – a főváros új társadalmi együttműködési programja, a minden évben egymilliárd forintos kerettel induló közösségi költségvetés. 2022-ben már közel 22 ezren szavaztak a lakosság által beadott fejlesztési ötletekre, miközben egyre nagyobb civil aktivitást és közösségi médiakampányokat láthattunk a szavazatokért folytatott versenyben. A tét valóban nagy, ugyanis a nyertes ötleteket a Fővárosi Önkormányzat megvalósítja.

    Utolsó hozzászólás

    M Imre üzente 1 hónapja

    Szerencseszám lett a tizenhármas | 2024. október 11.

    A legnagyobb számban a „helyi kis ötletekre” lehetett szavazni, ezekből volt a legtöbb a szavazólapokon is. Olyan ötletek tartoztak ebbe a kategóriába, amelyeknek megvolt a konkrét helyszíne és maximum 50 millió forintból megvalósíthatók. A szavazatok alapján pedig az alábbi ötleteket valósítják meg: a Váci út zöldítése (3095 szavazat - 50 millió forintos becsült költség), zöldebb Üllői út (2898; 50 millió forint), csomagmegőrző a Margitszigeten és a Népligetben (2342; 45 millió forint), meglévő kerékpáros útvonalak összekötése a Móricz Zsigmond körtéren (2129; 50 millió forint), kerékpárosok számára biztonságosan megközelíthető Keleti pályaudvar (2053; 50 millió forint), kutyagumi-mentesítés a VIII. kerületben (1917; 10 millió forint), átjárási lehetőség a Duna-parti sétányra a Haller utcánál (1771; 50 millió forint), rendezett zöldterület a Határ útnál (1575; 50 millió forint).

    A „helyi nagy ötletek” kategóriában ezek az ugyancsak konkrét helyszínt megjelölő, nagyobb költségekkel járó - maximum 120 millió forint – ötletek valósulnak meg: nyilvános WC a Margitszigetre (4518; 120 millió forint), a Corvin-negyed aluljáró megújítása művészeti projektként (3512; 60 millió forint).

    A „helyiek" mellett olyan ötletekre is lehetett szavazni, amelyeknek a konkrét helyszíne nincs meghatározva, vagy akár több helyszínre is vonatkozhat. Ezek a kategóriák az Otthon Budapesten Programban is szereplő „Zöld Budapest," „Esélyteremtő Budapest" és „Nyitott Budapest" elnevezést kapták, az alábbi ötletek pedig a legtöbb szavazatot: „Esélyteremtő Budapest" - konténerházak hajléktalan családoknak (12 665; 120 millió forint). „Nyitott Budapest" - jól kivilágított gyalogátkelőhelyek kialakítása (4677; 120 millió forint). „Zöld Budapest" - csapadék összegyűjtése esőkertekben (7959; 120 millió forint).

    Budapesten legközelebb az ötödik közösségi költségvetési ciklus indul, amely úgy kezdődik, hogy az itt élők 1-1,5 hónapon adhatják be ötleteiket a program honlapján.

    https://enbudapestem.hu/2024/10/11/otlet.budapest.hu

    A fővárosi közösségi költségvetésből eddig 17 projekt valósult meg teljes mértékben, 11 befejezésre vár, 12 ötlet tervezési vagy kivitelezési fázisban van, 11 pedig előkészítési fázisban; a Főpolgármesteri Hivatal folyamatosan dolgozik az ötletek minél gyorsabb megvalósításán.

    Az eddig teljesen megvalósult ötleteket itt lehet elérni.

    https://otlet.budapest.hu/projektek?status=ready&rand=5679320

    A további megvalósuló projektek itt érhetőek el.

    https://otlet.budapest.hu/projektek?status=under_construction&rand=5679320

    A 2024-es szavazás részletes eredménye, a papír alapú szavazatok számlálásának jegyzőkönyve, minden ötletre leadott szavazatok száma megismerhető az otlet.budapest.hu oldalon.

    https://enbudapestem.hu/2024/10/11/szerencses-szam-lett-a-tizenharmas

    Tovább 

    A Budapesti Közlekedési Központ újabb fontos lépést tesz az átláthatóság, az ügyfelek tájékoztatása érdekében. Szeptember végétől egy új, nyilvánosan elérhető oldalon minden információ megtudható a társaság egykori, jelenlegi és jövőbeli fejlesztéseiről.


    A Budapesti Közlekedési Központot 2010-ben azzal a céllal alapították, hogy a főváros közlekedésének szervezése mellett megálmodja, megtervezze és koordinálja a közlekedéshez kapcsolódó budapesti fejlesztéseket is, ezáltal szerethetőbbé téve a várost.

    Utolsó hozzászólás

    M Imre üzente 9 hónapja

    Kétéves lesz a BKK BudapestGO applikációja, a társaság különleges ajánlattal teszi emlékezetessé az évfordulót: február 14-én ismét 150 forintos napijegyet kínál az alkalmazásban, amellyel egész nap korlátlanul lehet utazni a BKK járatain. A szüliNAPIjegy február 12-től vásárolható meg az „Év applikációja”- díjat is elnyerő BudapestGO-ban.
    https://bkk.hu/hirek/2024/02/150-forintos-szulinapijeggyel-unnepli-a-budapestgo-masodik-szuletesnapjat-a-bkk.11869/

    Tovább 

    A Kerékpárosbarát minden fontos információt tartalmaz és folyamatosan bővül -
    Elkészült a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ) ingyenesen letölthető Kerékpárosbarát applikációja, amely tartalmazza a kerékpárosbarát vendéglátóhelyeket és szálláshelyeket, a hazai bringaparkokat, a vízvételi helyeket, a szervizpontokat, a bringás pihenőket, kezdőknek és haladóknak egyaránt izgalmas útvonalakat: mindent, ami hasznos lehet a bringások számára.

    Tovább 

    Elevenítsük fel röviden, mi is volt a gond az M3-as metró „felújításával”.


    A BKV 2015-ben szerződött le az orosz Metrowagonmash-al arra, hogy az orosz cég a 3-as metróvonalon járó 222 szovjet gyártású metrókocsit felújítja, valamint modernizálja az alagútrendszert és az állomásokat is.

    network.hu

     

    Egy 81-717 típusú (MMZ, napjainkban Metrovagonmas) szerelvény Kőbánya-Kispest és a Határ út között  (a kép forrása: Wikipédia)

     

    Azért nem új kocsikat vettek, hanem az ősrégi szovjet metrók oroszországi felújítására szerződtek, mert az új szerelvényeket a kormány drágállotta és nem is volt hajlandó kifizetni.

    Utolsó hozzászólás

    M Imre üzente 2 hónapja

    ... az agrártárca rendelete szerint a kérődző állatokat 30 fok felett kizárólag klímával lehet szállítani, míg a 3-as metrón ennél nagyobb hőségben utaznak az emberek. | 2024/09/02
    https://www.lakmusz.hu/tenyleg-megigerte-karacsony-gergely-hogy-lesz-klima-a-3-as-metron/

    Tovább 

    2022. január 1-jén módosult az adózás rendjéről szóló törvény, és a gépjárműadó bekerült azon adónemek közé, amiket kerekítés nélkül kell megfizetni. A köznyelv által csak „súlyadónak” hívott gépjárműadót idén már a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) szedi be. 


    Fontos tudnivaló, hogy a gépjárműadó első részletének befizetésére a fizetési határidő 2022. március 15-e. A második részletet 2022. szeptember 15-ig kell befizetni a gépjárműadó-bevételi NAV-számlára.

    Utolsó hozzászólás

    M Imre üzente 8 hónapja

    Frissítés! Úgy tűnik, SMS-ben már nem lehet kérni csekket.

    Azt írják a honlapon
    https://nav.gov.hu/ado/gepjarmuado/sms-ben-is-lehet-csekket-kerni-a-gepjarmuado-befizetesehez-februar-15-tol
    a fentire, hogy: 2022.02.16. Archív oldal Figyelem, hatályon kívüli tartalom 2023.01.17. óta!

    Az aktuális tartalmakhoz nyisd meg ezeket a kapcsolódó anyagokból
    -- 95. A belföldi gépjárművek adója 2024.01.22.
    -- Gépjárműadó
    itt:
    https://nav.gov.hu/ado/gepjarmuado/
    ___

    2024-ben a gépjárműadót egy összegben kell megfizetni: április 15-ig.

    Ha a gépjárműadóról szóló határozatot ezen időpont után kapja meg, akkor a határozat véglegessé válása, vagyis a fellebbezési határidő lejárta után 15 napon belül kell megfizetnie az adót. (A határozatra az átvételtől számított 15 napig lehet fellebbezést benyújtani.)

    A gépjárműadó összege a befizetési határidő napját megelőzően nem látszik tartozásként az adószámlán.

    Fontos, hogy ha 2025-től értesítő levelet kap, nem határozatot, akkor a befizetési határidő az átvételtől függetlenül április 15.

    A természetes személy adózó – ideértve a vállalkozási tevékenységet folytató és az általános forgalmi adó fizetésére kötelezett természetes személyt is – tárgyév június 30. napjáig benyújtott kérelmére az adóhatóság a tárgyévben előírt éves gépjárműadó-fizetési kötelezettségre öthavi pótlékmentes részletfizetést engedélyez.

    Tovább 

    A Pécsi Tudományegyetem az előző két év sikerein felbuzdulva idén is elindítja az egészséges életmódra és környezettudatosságra ösztönző kihívását, a PTE MOONBIKE projektet. A cél idén is a Föld-Hold távolság közös megtétele, azaz, hogy a kerékpározó közösség együtt tegyen meg bárhol a világon összesen 384.400 km-t, méghozzá az előző évi rekord megdöntésével.

    network.hu

     

    A kihíváshoz június 4-től kezdődően bárki csatlakozhat a bármilyen kerékpáros applikáció segítségével megtett kilométerek feltöltésével, screenshot képpel kiegészítve.

    Tovább 

    Elkészült a Budai__Alsó. Frissüljetek fel a Lánchíd építése miatt forgalommentes Budai__Alsón, a homokozóban, a napágyakon, grillezzetek, piknikezzetek és sétáljatok. Mi pedig Budai__Alsóban pihenjük ki az építés fáradalmait a Ráckevei Dunán.


    Hamarosan jönnek az események,

    amiket ti is szervezhettek az alábbi űrlap kitöltésével:

    https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeafGv_ZCuHUJmSuf1IMhl92DICln6nb42HIVa3LYxVYkjKTw/viewform

    network.hu

     

    A kép forrása: Valyo

     

    A Budai__Alsó a Város és Folyó Egyesület, a Budapest Brand Zrt.

    Utolsó hozzászólás

    M Imre üzente 1 éve

    Elindult a jelentkezés! A RAKPART 2023 a Budapest Főváros Önkormányzata, a Budapest Brand Zrt. és a Város és Folyó Egyesület együttműködésében létrehozott terület a Jane Haining rakparton 2023. június 17. és szeptember 24. között.
    Reggelit, gördeszka versenyt szerveznél a barátaiddal, jógáznátok a rakparton?
    Itt tudsz jelentkezni:
    https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScIvf2LJs2PPnP9XoghCaUSfh4A1SssDv362-YEwTtl4jYALQ/viewform

    Tovább 

    Felpuhult a hagyományos autók betiltásának javaslata


    Nem is olyan régen számoltunk be arról, hogy az európai illetékesek döntése értelmében 2035-től betiltják a hagyományos meghajtású autók forgalmazását, onnantól kezdve ugyanis már csak zéró emissziós modelleket lehetne

    -- újonnan értékesíteni.

    https://www.consilium.europa.eu/hu/press/press-releases/2022/06/29/fit-for-55-council-reaches-general-approaches-relating-to-emissions-reductions-and-removals-and-their-social-impacts/

    Most a környezetvédelmi miniszterek tanácskozása zárult le egy fontos eredménnyel, a javaslat viszont tovább puhult.

    Utolsó hozzászólás

    M Imre üzente 2 éve

    Régi – és nem csak a Volkswagent érintő – ügyek azok, amelyek tárgya, hogy egyes autógyártók olyan szoftveres megoldásokat használtak autóikban, melyek segítségével megkerülték a környezetvédelmi előírásokat.

    Ehhez a témakörhöz kapcsolódóan hirdetett határozatot tegnap az Európai Unió Bírósága.
    https://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2022-07/cp220124hu.pdf

    Az uniós bírósághoz jogértelmezést kérve osztrák bíróságok fordultak, akik a károsanyag-kibocsátást manipuláló szoftver használata miatt a 2011 és 2013 közötti adásvételi szerződések semmisségének megállapítását szeretnék elérni a Volkswagen autói tekintetében.

    A tényállás: az e bíróságok által előadottak szerint ez a szoftver csak akkor biztosítja a nitrogén-oxidra (NOx) vonatkozóan uniós szinten megállapított kibocsátási határértékek betartását, ha a külső hőmérséklet 15 és 33°C közötti marad. E hőmérsékleti tartományon kívül a kipufogógáz-visszavezetés (EGR) szintje lineárisan 0-ra csökken, ami a kibocsátási határértékek túllépéséhez vezet. Ezt a hőmérsékleti tartományt a Volkswagen által az uniós jog értelmében tiltott szoftver cseréje érdekében elvégzett, a szóban forgó járművekbe telepített szoftver frissítése eredményezte. A német szövetségi gépjárműforgalmi hatóság engedélyezte ezt a frissítést, mivel úgy ítélte meg, hogy az nem tartalmaz tiltott hatástalanító berendezést.

    Ezzel az engedélyezéssel az osztrák legfelsőbb bíróság, a kismartoni regionális bíróság és a klagenfurti regionális bíróság nem értett egyet.

    Az uniós bíróság szerint az jogellenes, hogy a szoftver csak a fent említett hőmérsékleti tartományon belül biztosítja a határértékek betartását – akkor is az, ha egyéb okok, pl. teljesítmény, hatékonyság, kopásvédelem stb. miatt járt el így a gyártó.

    Megállapítják, hogy: „tiltott az olyan hatástalanító berendezés, amelynek rendes közlekedési körülmények között az év nagy részében működnie kell. Az ilyen berendezés elfogadása ugyanis azzal járna, hogy a kivétel gyakrabban lenne alkalmazandó, mint maga a tilalom, és a járművek

    -- nitrogén-oxid-kibocsátásának korlátozására vonatkozó elv aránytalan sérelmét eredményezné.”

    Azt is megállapítják, hogy a fogyasztóvédelmi szabályozás szerint a fogyasztó „csekély mértékű hiba” esetén nem állhat el a szerződéstől, ám a szóban forgó szoftveres megoldás „nem csekély mértékű hiba”, hanem olyan jelenség, mely alapot adhat az adásvételi szerződés felmondására.

    Mint ismert, az Európai Bíróság határozatai jogértelmezések, nem ítéletek – a konkrét döntéseket a benyújtó nemzeti bíróságok hozzák meg a határozat alapján.
    https://itcafe.hu/hir/eu_volkswagen_szoftver.html

    Tovább 

     Frissebb bejegyzések

    Régebbi bejegyzések 

    Ez történt a közösségben:

    M Imre írta 18 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

    Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...

    M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

    Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...

    M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:

    Azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk_2183062_5746_s

    Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...

    M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

    Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...

    M Imre 3 napja új videót töltött fel:

    M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:

    A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...

    M Imre 3 napja új videót töltött fel:

    M Imre 3 napja új videót töltött fel:

    M Imre 3 napja új videót töltött fel:

    M Imre 4 napja új videót töltött fel:

    Szólj hozzá te is!

    Impresszum
    Network.hu Kft.

    E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu