Közlekedés: blog

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 624 fő
  • Képek - 2891 db
  • Videók - 751 db
  • Blogbejegyzések - 909 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 583 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 624 fő
  • Képek - 2891 db
  • Videók - 751 db
  • Blogbejegyzések - 909 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 583 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 624 fő
  • Képek - 2891 db
  • Videók - 751 db
  • Blogbejegyzések - 909 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 583 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 624 fő
  • Képek - 2891 db
  • Videók - 751 db
  • Blogbejegyzések - 909 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 583 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei

http://www.napi.hu/magyar_gazdasag/fordulat_a_magyar_utakon_kemeny_birsagolas_kezdodik.647771.html

írja a napi.hu


Jelenleg tárgyalja a parlament a közigazgatási szabálysértések szankcióit tartalmazó törvényjavaslatot. Ez azzal zárul, hogy a szankciók alkalmazásáról a kormány intézkedik majd. Nos, ez a rendelet-tervezet került most fel a kormány honlapjára és ebből emeljük ki a közlekedési szabálysértésekre vonatkozó részt.

A közigazgatási szabályszegések szankcióiról szóló törvénytervezet - a fokozatosság elvét figyelembe véve - öt szankciót ismer.

Tovább 

https://m.facebook.com/tsystemshungary/posts/1486416961396795
2017. július 27. | T-Systems Magyarország Zrt.


Teherbírását és a támadásokkal szembeni ellenállóképességét emelve a T-Systems Magyarország saját költségén továbbfejlesztett, magas színvonalú szolgáltatása még az ősszel elkészül.


A T-Systems Magyarország szakmai feladata az volt, hogy egy könnyen, stabilan használható online jegyrendszert építsen fel a megrendelő által megadott igények és keretek szerint.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 3 hónapja

Olcsón megúszta a BKK az adatvédelmi botrányt
https://24.hu/tech/2018/02/02/olcson-meguszta-a-bkk-az-adatvedelmi-botranyt/
2018. 02. 02.

Fél évvel azután, hogy a 24.hu megírta,
https://24.hu/tech/2017/07/25/regisztralt-a-bkk-e-jegy-rendszereben-hozzaferhettek-az-adataihoz/
több mint háromezer ember adatai szivárogtak ki a BKK online jegyértékesítési rendszeréből, ezzel beverve az utolsó szöget is a hibáktól hemzsegő felületbe, az adatvédelmi hivatal bizonyította: a kiszivárgott adatok valósak voltak, a közlekedési céget 10 millió forintos bírság megfizetésére kötelezték, a rendszert fejlesztő és üzemeltető T-Systems Magyarország elleni eljárást viszont megszüntették. A hatósági vizsgálat érdekes részleteket is feltárt.

Adatvédelmi incidens és súlyos jogsértés történt, mondta ki az Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) a tavaly nyáron, még a vizes világbajnokság kezdetére a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által elindított, a T-Systems Magyarország (TSM) által fejlesztett online jegyértékesítési rendszer kapcsán.

A határozat szerint
http://naih.hu/files/NAIH-2018-356-H_hatarozat.pdf
a 24.hu birtokába került és a hivatalnak megküldött több mint háromezer felhasználó adatairól „egyértelműen megállapítható, hogy a BKK online jegyértékesítési rendszerének adatbázisából származik”.

A hatóság szerint a BKK rendszerébe annak 2017. július 24-ig történt leállításáig 6315 ember regisztrált, az általunk megküldött adatbázis 3479 felhasználó e-mail címeit tartalmazza, míg a felhasználók körülbelül 6300 személy adatait küldték el a NAIH-nak. A hatóságnál hivatalosan panaszt tévő felhasználók közül – akik úgy nyilatkoztak, regisztráltak a rendszerbe – tizenhárom ember adatait azonosította be a NAIH a 24.hu-s adatbázisban, vagyis az ő adataik biztosan kiszivárogtak. De mivel a hatóság csak egy százas mintát vizsgált, ennél jóval többen is lehetnek.

Péterfalvi Attila, NAIH elnök határozatában kiemeli: a BKK súlyos jogsértés követett el, amikor hibásan határozta meg az adatkezelés jogalapját, a felhasználóknak készült tájékoztatóban kirívó hibák szerepeltek, abból hiányzott az adatkezelő, azaz a TSM megnevezése is, az adatkezelés mikéntje nem volt megtervezve. Ezt igazolja, hogy egy évente több millió utast kiszolgáló fővárosi közlekedési vállalatnak egyetlen konkrét válasza volt az adatvédelmi incidensre: azonnal leállítani az online rendszert, hogy a további atrocitásokat elkerülje.

-- Különösen amiatt tekinthető súlyosnak a Kötelezett (BKK) jogsértése, mivel az online jegyértékesítési rendszer a tervek szerint több tízezer, sőt a későbbiekben több százezer érintett adatainak a kezelésére irányult volna.

– olvasható a határozatban. A jogsértés „azt mutatja, hogy a BKK alacsony szinten tudja alkalmazni a tevékenységére vonatkozó jogszabályi és adatvédelmi követelményeket”.

Az is érdekes, hogy a BKK másfél hónappal az incidens után tudta csak megállapítani, hogy adatszivárgás történt, amikor tavaly szeptemberben bepillanthattak a 24.hu által megküldött dokumentumokba a hatóságnál. Az eset körülményeit a tavaly nyáron megindított belső vizsgálat a mai napig nem tárta fel, pedig „viszonylag rövid időszakra eső adatkezelés megvizsgálására lett volna szükség.”

Emellett az érintetteket sem tájékoztatták az adatszivárgás lehetséges következményiről, így nekik sérült az információs önrendelkezési joguk.

Az adatvédelmi hatóság a rendelkezésre álló információk alapján megállapította a BKK mulasztásait, így azt már nem vizsgálták, hogy mi okozta az adatszivárgás bekövetkeztét. Ugyanakkor felszólították a közlekedési céget, hogy

-- Tegye meg a szükséges intézkedéseket annak érdekében, hogy az adatvédelmi incidens körülményeit, valószínűsíthető kockázatait feltárja, és ezekről a 2017. július 24. előtti időszakban regisztrált felhasználókat tájékoztassa, illetve a jövőbeli adatkezelések során megfelelően gondoskodjon az adatbiztonsági követelmények teljesítéséről.

A maximális kiszabható bírság fele, tízmillió forint megfizetésére kötelezte a hatóság a BKK-t, a cég ugyanakkor olcsón megúszta, tekintve, hogy a 2016-os naptári évben több mint 89 milliárd forintos árbevételt ért el, amire egyébként a NAIH is tekintettel volt.

Tarlós István főpolgármester a Magyar Nemzetnek úgy nyilatkozott: minden fővárosi cégnek egyszemélyi felelőse van, a BKK esetében Dabóczi Kálmán. A BKK vezérigazgatója a lappal közölte: ahogy a Közbeszerzési Döntőbizottság tavalyi, 150 millió forintos büntetést
https://24.hu/belfold/2017/12/21/150-millios-buntetest-szabtak-ki-a-bkk-e-jegyrendszere-miatt/
meghatározó döntését, úgy a NAIH határozatának több pontját is vitatják, ezért várhatóan bírósághoz fordulnak.


Érdekes részletek

#1

A BKK 2017. július 27-én belső vizsgálatot indított annak feltárására, hogy mi okozta az adatvédelmi incidenst, ez azonban jelenleg is folyamatban van, annak eredményéről a közlekedési cég a hatóságnak sem nyilatkozott.


#2

A BKK ugyan szeptemberig nem kezelte adatvédelmi incidensnek a történteket, azt viszont igen, hogy a felhasználók megfelelő azonosítás nélkül képesek voltak adatok törlését kezdeményezni,
https://24.hu/tech/2017/07/21/pofonegyszeru-biztonsagi-szakadek-is-van-a-bkk-nal/
azaz például a regisztrációnál megadott e-mail fióktól teljesen eltérő címről is kérhettük, hogy töröljék a fiókunkat, és az megtörtént.

Mint a határozatban olvasható: “a törlés elvégzését megelőzően nem került megfelelően azonosításra az érintett.”

Ennek elhárítása érdekében a BKK felfüggesztette a személyes adatok törlésében részt vevő munkavállalók hozzáférését az online jegyértékesítési felület háttérrendszeréhez.


#3

A TSM szállította és saját maga üzemeltette a rendszert, ahhoz a BKK-nak nem volt hozzáférése (adatbázis, naplófájl), így annak ellenére, hogy adatkezelő volt, detektálni vagy kivizsgálni sem tudott volna egy esetlegesen bekövetkező eseményt.

-- Az adatbázisokhoz csak a TSM által kijelölt üzemeltető kollégák fértek hozzá”

– írta a BKK a hatóságnak. A TSM pedig közölte: az adatbázis és az alkalmazás szerverét valóban ők üzemeltették, de a webszervereket, a routereket, a hálózati infrastruktúrát már a BKK.


#4

A TSM által felkért külső cég, az Ernst&Young vizsgálata során sérülékenységeket tárt fel a rendszerben, amelyek már az üzembe helyezést megelőzően is fennálltak. Ugyanakkor a TSM úgy nyilatkozott:

-- a jelentésben rögzített sérülékenységek döntő többsége elvileg sem teszi lehetővé az adatok kiszivárgását. Az adatvédelmi szempontból releváns sérülékenységekkel kapcsolatban az E&Y tényleges adatszivárgásra utaló nyomot nem tudott kimutatni.

Ezzel kapcsolatban megküldtük kérdéseinket a TSM-nek, így például érdeklődtünk a döntő többségen felüli sérülékenységek okozhattak volna-e adatszivárgást? Illetve, ha nem találtak adatszivárgásra utaló nyomot, akkor hogyan került az adatbázis illetéktelen kezekbe?


#5

A határozat szerint „ezeket a hiányosságokat a rendszer átvételekor, vagyis az adatkezelés megkezdése előtt kellett volna feltárnia a BKK-nak, illetve a TSM-nek.” Hozzátették: a tényállás feltárása során a BKK nem igazolta, hogy ilyen ellenőrzést bármilyen módon elvégzett volna.


#6

A TSM tekintetében ugyanakkor arra jutottak, hogy megtette a megfelelő intézkedéseket az incidens körülményeinek feltárására, „melyek alapján nem állapítható meg, hogy a rendszer üzemeltetése körében felmerülő hiányosság okozta volna az adatvédelmi incidens bekövetkezését.” Így ellenük az eljárást megszüntették.

Hogy érthető legyen a történet: kicsit olyan ez, mint amikor az ember szerelőnél hagyja az autót, majd amikor elvinné azt, a szerelő közli, hogy a fék még nem működik megfelelően. Emberünk ennek ellenére elviszi az autót családostul, mindenestül, majd balesetet szenved. Az okozott károkért nem a szerelő (TSM) felelős, hanem a sofőr (BKK), aki a döntést meghozta, hogy a tudottan hibás autóval mégis elindul.


Időrend

-- 2017. július 21. 12:00 és júius 23. 16:00 Túlterheléses támadás (DDoS) érte az online jegyértékesítési rendszert.
-- 2017. július 23. A BKK leállította a rendszert, többé nem lehetett regisztrálni, ez volt az egyetlen esemény, amelyet az adatvédelmi incidens elhárítása érdekében tett a NAIH szerint.
-- 2017. július 24. A 24.hu megküldi a birtokába került adatbázist a NAIH-nak.
-- 2017. július 25. Megjelenik a tényfeltáró cikk.
https://24.hu/tech/2017/07/25/regisztralt-a-bkk-e-jegy-rendszereben-hozzaferhettek-az-adataihoz/
-- 2017. július 27. A BKK belső vizsgálatot indít, ez még jelenleg is folyamatban van.
-- 2017. július 31. A NAIH adatvédelmi hatósági eljárást indít.
https://24.hu/belfold/2017/08/02/bkk-botrany-eljaras-indul-az-e-jegy-es-bubi-felhasznalok-adatai-miatt/
-- 2017. augusztus 2. A BKK közbringa rendszere is kompromittálódhatott,
https://24.hu/tech/2017/08/02/regisztralt-a-bkk-kozbringarendszereben-hozzaferhettek-az-adataihoz/
a 24.hu újabb adatbázist továbbított, az ezzel kapcsolatos hatósági eljárás még tart.
-- 2017. augusztus 2. A NAIH nyilatkozatra hívta fel a BKK-t és a TSM-t, hogy felderítse, ki milyen minőségben érintett az ügyben, és mi történt pontosan. A 2013. szeptember 4-én kötött fő projektszerződés, illetve annak 2017. július 13-án kelt 3. számú módosítása alapján: a BKK adatkezelőnek, a TSM adatfeldolgozónak számít.
-- 2017. augusztus 17. A BKK nem azonosítja adatvédelmi incidensnek a történteket.
-- 2017. augusztus 18. és 21. A TSM bizonyítja, hogy adatfeldolgozó az ügyben.
-- 2017. szeptember 6. A TSM betekint a NAIH dokumentumaiba, így a 24.hu által megküldött adatbázisba.
-- 2017. szeptember 12. A BKK betekint a NAIH dokumentumaiba, így a 24.hu által megküldött adatbázisba.
-- 2017. szeptember 15. A BKK úgy nyilatkozik, mégis adatvédelmi incidens történt.
-- 2017. szeptember 21. A TSM megküldte a független tanácsadó cég vizsgálati jelentését, de iratbetekintési korlátozást kért rá. Abban rögzítésre kerültek a sérülékenységek, de adatszivárgásra utaló nyomot, bizonyítékot nem találtak.
-- 2017. december 11. A BKK a tűzfal-naplóállományt megküldi a hatóságnak, közlik: részletesebb vizsgálatot csak TSM tud lefolytatni.
-- 2017. január 22. A NAIH megállapítja a jogellenes adatkezelést, és bírság megfizetésére kötelezi a BKK-t.

Tovább 

 

Kedves Barátaink!


Ismét különszámmal jelentkezik a Fortepan, Urbán Tamás fotóriporter 2000 kockájával:

http://www.fortepan.hu/?view=owner&lang=hu&name=Urb%C3%A1n%20Tam%C3%A1s

A sorozat a két évvel ezelőtt kezdett életmű-bemutató második fele, benne a nyolcvanas évek legfontosabb képeivel. Ennyi a száraz bevezető.


A Fortepan szerkesztői csapatából Simon Gyula barátom szokta először látni a szerverre feltöltött, de még nem publikus fotókat. Gyula segít a fotók datálásában, utolsó ellenőrzésében és rendszerint ő indítja el a Friss képeket a honlapon.

Tovább 

http://totalcar.hu/belsoseg/2017/08/29/ezert_kesett_a_villanyauto_masfel_evtizedet/
2017.08.29. | totalcar


Ma már hatalmas divat az elektromos autó – elsősorban a Teslának köszönhetően – de úgy látszik, már húsz éve terjedhetnének a villanyautók, ha a detroiti autógyártók és az egyik nagy amerikai olajtársaság, a ChevronTexaco nem próbál meg mindent annak érdekében, hogy elhitesse, a villanyautó komolytalan, mindennapi használatra alkalmatlan eszköz.

A történet az 1980-as években kezdődött, a NiMH akkumulátorok felbukkanásával.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 8 hónapja

A ​hét nővér

Anthony Sampsonnak e könyve a hét nővér történetét beszéli el, annak a hét óriás olajtársaságnak a történetét, amelyek ötven éven keresztül uralkodtak a világ olaja felett. A történet főszereplői az öt amerikai társaság: az Exxon, a Gulf, a Texaco, a Mobil, a Socal és a két európai: a Shell és a BP.

A szerző nyomon követi az olaj ellenőrzéséért dúló szakadatlan harcot egészen korunk energiaválságáig, beszámol azokról az eseményekről és politikai manőverekről, amelyek az olajtermelők és[az olajfogyasztók mai erőegyensúlyának kialakulásához vezettek.
Anthony Sampson bemutatja, hogyan építette ki John D. Rockefeller óriásvállalatát, a Standard Oil Companyt; hogyan osztották föl a hetek a két világháború között titkos szerződések útján a világot; hogyan ébredtek tudatára erejüknek a háború utáni években az olajtermelő országok, s alakították meg saját kartelljüket, az OPEC-et, az ellenkartellt.
https://moly.hu/konyvek/anthony-sampson-a-het-nover

Tovább 

https://www.levego.hu/hirek/2017/08/civil-javaslat-a-romai-part-arvizvedelmere/
2017.08.29. | Levegő Munkacsoport


Civil összefogással elkészült egy szakértői tanulmány, amely javaslatot tesz a Római-part környezetbarát rendezésére. Tarlós István, Budapest főpolgármestere idén július elején felajánlotta, hogy ha a Római-part megmentéséért küzdő civilek elő tudnak állni egy álláspontjukat alátámasztó tudományos szakvéleménnyel, amelyet az árvízvédelem terén elvitathatatlanul illetékes szerző jegyez, akkor ő azt a Fővárosi Közgyűlés elé terjeszti.

Tovább 

Erős téli lehűlés, intenzív havazás idejében jelezhető, ezért megfelelő előrelátással fel lehet rá készülni.

Várható következmények:

• Hófúvások, hótorlaszok, sínek felfagyása, jégréteg kialakulása miatt fennakadások lehetnek a (közúti, vasúti, légi) közlekedésben.

• A közlekedés nehézségei miatt akadozhat az alapvető élelmiszerellátás, az egészségügyi ellátás, a betegszállítás, gyógyszerek beszerzése.

• A hófúvások településeket zárhatnak el a külvilágtól, járművek akadhatnak el az utakon.

Tovább 

"A 104, 105, 107 nemzeti segélyhívó számok kivezetésére akkor kerül sor, amikor ezekre hosszabb időintervallum alatt gyakorlatilag nem fut be segélyhívás. Ebből következően konkrét időpont a kivezetésre nincs" - közölte a Lánglovagok.hu érdeklődésére a Belügyminisztérium Kommunikációs Főosztálya.

 

Ahogy a tűzoltóportál megírta, év végéig réginként ütemezve a 104-es segélyhívószámot átirányítják a 112-re. Egyes médiumok ezt tévesen úgy értelmezték, hogy a 104 ezzel meg is szűnik, ez azonban nem igaz.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 9 hónapja

A 112-ről szakmai párbeszéd indult, mindkét oldal képviseletében.
Itt lehet becsatlakozni:
http://forum.langlovagok.hu/viewtopic.php?f=6&t=210

Tovább 

No most ugrik a majom a vízbe, árulás következik, a motoros nő fajták elemzésével

Először is, miért is jó az, ha az embernek motorozik a barátnője?


- Az elindulás nem tart órákig: nem sminkel és fodrászkodik órákig mert bukóban minek, nem billeg a tükör előtt, mert tisztában van vele, hogy a bőrben ultraszexi és egy domborodó trikó alá bőven elég.
- Nem kell hátul vigyed, kényelmesen elmotorozik a saját motorjával.
- Ha már régóta van motorja, nem kell magyarázd a járművekben lévő olaj, hűtőfolyadék és légszűrő lényegét, előfordul még az is, hogy ezeket önállóan intézi.

Tovább 

network.hu

 

Egy-egy autós európai utazás előtt számos dolgot át kell gondolnunk. Ebben szeretnénk most segíteni. Frissített infografikánkban összefoglaltuk a legfontosabb tudnivalókat a tagállamok szabályozásairól – külföldi nyaralás előtt kötelező! :-)

http://europapont.blog.hu/2017/08/03/autoval_europaban_szabalyok

Európa Pont | 2017.08.03.


Ahány ország, annyi szabályozás – például itthon nem vezethet, aki iszik, de ezzel kisebbségben vagyunk a kontinensen.

Tovább 

network.hu


Időről időre hallani olyan esetekről, amikor a buszvezető saját zsebre dolgozott, és ezzel megkárosította a járatot üzemeltető társaságot. Volt olyan sofőr, aki tízszer adta el ugyanazt a jegyet, mások nem számoltak el rendesen a bevétellel. A károk megelőzésére némelyik operátor kép- és hangfelvételt kívánt készíteni a járműben a vezetőkről, más cégek a végállomáson helyeztek el kamerát. A busztársaságok ellenőröket is alkalmaznak, akik előzetes bejelentés nélkül szállnak fel a járműre, és megnézik, mindenki váltott-e jegyet.

Tovább 

 Frissebb bejegyzések

Régebbi bejegyzések 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 13 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Visszahívja a BKV a humoros buszvezetőt, akit annak idején ...

M Imre 14 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 14 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Nemigen kapott publicitást, így olvasói jelzésre mi is csak ma ...

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 5 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Százötven éve dőlt el a Margit híd és a Szabadság (Ferenc ...

M Imre írta 5 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Ma már sokkal kevesebb figyelmet kap az autók ...

M Imre írta 5 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Május 16-a óta járják az ország útjait a Google autói, hogy ...

M Imre írta 5 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Mindannyian álmodunk ilyen veteránmentésről, de legtöbb ...

M Imre írta 5 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

2018. május 21-én elindul a regisztráció a X. TEMOFESZT...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Múzeumok Éjszakája: 2018. június 23., 18:00–június 24., 1:00, Magyar Vasúttörténeti Park, Tatai út 95., Budapest, 1142 2018.06.23. 18:00

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu