Közlekedés: blog

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3242 db
  • Videók - 2953 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 888 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3242 db
  • Videók - 2953 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 888 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3242 db
  • Videók - 2953 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 888 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3242 db
  • Videók - 2953 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 888 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei

Az idei év január 1., illetve július 1. napjától több változás következett be az autók átíratásának szabályaiban. A változásokat a 304/2009. (XII.22.) Korm. rendelet vezette be, amely meghatározza a gépjármű tulajdonjogában bekövetkezett változás eladó és vevő általi bejelentésének szabályait, illetve a jármű üzembentartójának személyében bekövetkezett változás bejelentésének szabályait is.

Július 1-től a jármű tulajdonjogának, illetve az üzembentartó személyének változásakor teljes bizonyító erejű magánokiratban kell az adatokat bejelenteni az okmányirodákban.

Tovább 

Mellette:

Manchesterben elfogadták az utasok a testszkennereket


Az Európai Unió által támogatott próbaüzem keretében kereken 210 000 légiutast vizsgálták át testszkennerekkel a manchesteri repülőtéren. Az eljárás ellen nem tiltakoztak az emberek, ami főleg a részletes tájékoztatásnak köszönhető.

"Csupán két nő tagadta meg a vizsgálatot, ők is vallási okokból, lévén pakisztániak voltak" - közölte Alan Kemp, a manchesteri repülőtér biztonsági csoportjának vezetője.

Tovább 

 

Évente átlagosan húsz esetben hajt autó valamilyen tömegközlekedési eszköz megállójába, rossz esetben utasok közé. A BKV próbálja csökkenteni az utasvédelem nélküli megállóit, miközben az újak építésénél sokszor a saját elvárásait sem tudja teljesíteni, például pénzhiány miatt.


network.hu

A buszmegállón keresztül szállt be a metró lejárójába ez a Toyota az Astoriánál még 2004-ben. Több ember megsérült


Egy törött Opel Astra repült a kisföldalatti Bajza utcai megállójának a lépcsőjére pár hete, miután az Andrássy úton összeütközött egy másik kocsival.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 14 éve

Én az emberek fejébe betonfalakkal, valamint +"kivételesen" a BKV kéréseivel, a szabványok alkalmazásával is egyetértek: például a peron "magassága pedig 26 centiméter"

Tovább 

Kínában minden a közlekedés jövőjéről szól. Az országban egyre több a nagy sebességű vasútvonal, amin óránkénti 300 kilométeres sebességgel szállítják az embereket az utasokat a nagyvárosok között. A General Motors kifejezetten a kínai városi vezetőkre szabott kapszulaszerű járműveket fejlesztett ki. A legújabb ötlet azonban messze felülmúlja az eddigieket, legalábbis ami a furcsaságát illeti.

Az úgynevezett "szétterpesztett busz" egyfajta kerekeken gördülő magasvasútra hasonlít, ami egyben egy mozgó alagút is.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 14 éve

Valójában ez egy trolibusz vagyis villamos :)
Valószínűleg csuklós lesz - mint a vilamosok is, és az utolsó előtti képen, mintha látszana valami csukló féle. Nemcsak az első kerekek kanyarodhatnak, hanem a többi is így jóval kisebb súrlódás lép fel a fémkerekek és a sín között. Nem lehet nagyobb a tömeg, mint egy villamosnak, annak pedig elég nagy tömege van, úgy 4 tonna utasok nélkül. Mivel nem találkozunk vele (remélhetőleg), a járművek pályáját csak a kereszteződéseknél keresztezi, ezért nem lényeges a fékútja túlságosan. A robotpilótán szerintem még ők is gondolkoznak.
Még a menekülésre is gondoltak a tervezők, az utasok baleset esetén lecsúzdázhatnak a jármű lenyíló oldalán. Minden meg van tervezve, nem úgy mint az Alstom francia cég Budapestre tervezett metrója, s a kínaiak egyre jobb ötletekkel állnak elő és nyilván olcsóbb a kivitelezés, mint a metróé ... túlzsúfoltak a nagyvárosaik, sok a lakos. Nem úgy oldanák meg, mint a japánok, ahol külön tologató emberek nyomják be a metróba az utasokat, mint a heringes dobozba a halakat. Ők tágítanak a téren, kényelmesek és nem költenek feleslegesen. Jól látszik a napelem is, az energiatakarékosság egyik hasznos eszköze. A hegyi vagy szűk utakon sem kell bontani tovább például a hegyet, elfér.

Tovább 

Úgy lehet kalkulálni, hogy 2015-16-ra lenne 4-es metró, ha a főváros most felmondaná a metrószerelvények szállítására kötött szerződést az Alstommal. Vagyis az új kocsik üzembe állásáig két évig lenne egy metró nélküli metróalagútja a fővárosnak. A felmondástól a sok kockázat miatt egyelőre húzodoznak. A metrókocsi-szerződésben igen érdekes pontra bukkantunk.

 

Érzékelhetően két szakmai-politikai álláspont alakult ki a hétvégén kulminálódott metrókocsi-válsággal kapcsolatban a fővárosban.

Tovább 

Először is nézzünk egy régebbi hírt ...


Energiatakarékos autók versenye - magyar siker
Shell Eco-marathon, SZEnergy Team
Lausitzring, 2010. május 4-8
Harmadik alkalommal ért el első helyezést a győri Széchenyi István Egyetem csapata a Shell Eco-marathon elnevezésű világversenyen.

network.hu

Napelemes auto

Idén új kihívás elé állították a szervezők a Urban Concept/Solar kategóriában rajthoz állókat: a versenyzőknek nem csak megtervezni és megépíteni kellett a legtakarékosabb autót, hanem a futam végére több energiát kellett termelnie a járműnek, mint amennyit felhasznált.

Tovább 

A fesztivál mottója:

"Adj egy esélyt az életre - adj vért és ments meg három életet!

Motorosok a Magyar Vöröskereszttel összefogva a legnemesebb célért"

 

NEM CSAK MOTOROSOKNAK!!!!

Programok:

  • 14.00-tól VÉRADÁS
  • Ünnepélyes motorszentelés
  • Motoros felvonulás - 27km!!
  • Motorszépségverseny
  • Ügyességi játékok

  • Motoros akrobatika - STUNT RIDER SHOW

 

Koncertek:

  • Magic Cats Rockabilly Trio
  • Esti Egyenleg
  • Sipőcz Rock Band
  • ACéDéCé
  • Erotic-Show
  • Tankocska

 

Sátorozási lehetőség!

Tovább 

Nem csak a biztonsági fék hiányosságai miatt tagadta meg az üzembe állításhoz elengedhetetlen típusengedélyt az új metrókocsik esetében a hatóság, hanem számos más problémát talált. Egyes meghibásodásoknál például ki se tudnának jönni az utasok a kocsikból katasztrófa esetén. Demszky szerint van még hat hónapnyi idő tárgyalni, az egyik szakszervezet szerint csak kisebb módosítások kellenének a kocsik engedélyéhez.

Birtokunkba került a közlekedési hatóság részletes határozata (ide kattintva olvashatja) az Alstom metrókocsik típusengedélyének elutasításáról.

Tovább 

A Magyar Úszó Szövetség 2010. augusztus 4-15. között rendezi meg a margitszigeti Hajós Alfréd uszodában az Úszó Európa-bajnokságot, ezért ebben az időszakban a BKV sűríti a szigetre közlekedő autóbusz járatait.


2009 augusztusa óta zajlik a Margit híd teljes körű rekonstrukciója, emiatt a Margit hídon a 4-es és 6-os villamosok és az autóbuszok folyamatosan közlekednek, de a Margitsziget megállóhelyen nem állnak meg. A sziget ebből az irányból csak gyalogosan közelíthető meg.

Tovább 

A TISPOL – Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózata – 2010. évi ellenőrzési terve alapján az „European Operation Bus” közlekedésbiztonsági akció európai szintű végrehajtására 2010. harmincadik hetében kerül sor, mely az autóbuszok közúti közlekedésének ellenőrzésére terjed ki.

 

network.hu

 

 

A Magyar Köztársaság Rendőrsége részt vesz a TISPOL „European Operation Bus” akció végrehajtásában.


Az ország egészére kiterjedő TISPOL ellenőrzés végrehajtására 2010.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 14 éve

Reakció a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületétől (nit.hu)

Mint arról az origo.hu beszámolt, a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság tájékoztatása szerint jogosítvány nélküli sofőr vezetett egy nagyrészt gyerekeket szállító buszt az M7-es autópályán. A hír szerint a busznak lejárt a műszaki engedélye is, a rendszáma pedig eredetileg egy másik járműre volt kiállítva. A járművet és vezetőjét a rendőrök egy közlekedési ellenőrzés során ellenőrizték csütörtökön, az M7-es autópálya Budapest felé vezető oldalán, a pákozdi pihenőhelyen. A busznak összesen 48 utasa volt, többségében gyerekek. (A hír forrása: origo.hu)

A hírhez csak annyi kommentárt fűznénk: bár a jogsértések felsorolása nem törekszik a szakmai precizitásra (ez nem is elvárás a sajtó részére) annyi azonban megállapítható: manapság, a bulvár világában komoly hírértéke van minden kirívó közúti szabályszegésnek. Azok, akik hanyagságukkal, felelőtlen magatartásukkal, vagy szándékos jogkerüléssel veszélyeztetik a közúti közlekedés biztonságát, nem csak magukról állítanak ki szegénységi bizonyítványt, de azt is elérik, hogy a közvéleményben az ilyen esetek az egész fuvarozó szakma vonatkozásában ellenérzéseket keltsenek.

Elhatárolódva tehát minden jogkerülő magatartásról, most különösen fontosnak érezzük, hogy kiszűrhetőek legyenek soraink közül a szakmát lejáratók. Járjunk tehát nyitott szemmel: figyeljünk egymásra, keressük azokat, akik "zavarosban halásznak", akik ártanak a szakma presztízsének. Saját tevékenységünk végzése során pedig járjunk elől jó példával: gondoskodjunk szükséges okmányaink meglétéről, járműveink tökéletes műszaki állapotáról, az utasbiztonságról és az utaskiszolgálás jó színvonaláról. Az autóbuszos személyszállítás ma is számtalan problémával küzd, melyek legyőzéséhez elengedhetetlen az utazóközönség, és általában a közvélemény szimpátiájának és támogatásának megnyerése. (Akkor, amikor a magánvállalkozások közszolgáltatási tevékenységbe történő bekapcsolódásáért küzdünk, ennek a jelentőségét nem lehet eléggé hangsúlyozni.) Nem egészséges dolog az, hogy egyetlen renitens "kolléga" képes tönkretenni a közvélemény előtt azt a renomét, melyet számos korrekt, magas színvonalú szolgáltatást nyújtó buszos vállalkozás fáradságos munkával ért el, épített fel.

Ezeket a problémákat íróasztal mögül nagyon nehéz megoldani, az érdekképviselet önmagában ehhez kevés, itt az egész buszos szakma összefogására, a kollegialitásra, és a szélhámosokkal szembeni erélyes fellépésre, és olyan összefogásra van szükség, mint amilyen összefogást tapasztalhattunk néhány évvel ezelőtt a nem fizető megrendelők kiszűrésére felépített "buszosok forró drótja" akciónk idején. Ez a feladat, a renitensek kiszűrése azokra hárul tehát, akik az utakat róják: Önökre, tagjainkra, felelősen viselkedő, jogkövető, és magas színvonalú szolgáltatást nyújtó autóbuszosokra.

Gondoskodjunk arról, hogy ne a rossz példák kapjanak sajtóvisszhangot: figyeljünk oda egymásra, keressük, és jelezzük az érdekképviselet felé a munkánk során tapasztalt jogsértéseket, visszaéléseket, etikátlan üzleti magatartást. Konkrétumok birtokában már az érdekképviselet is meg tudja tenni a magáét, ha az szükséges. Vigyázzunk jóhírünkre, ne hagyjuk, hogy egyetlen kirívó eset csorbítsa érdekérvényesítési pozícióinkat, ne hagyjuk, hogy a szakma elveszítse presztízsét.

Gondolataikat, ötleteiket belső oldalunkon, a "Mondja el véleményét" rovatunkban, vagy a nit@nit.hu levélcímen örömmel várjuk.

Tovább 

 Frissebb bejegyzések

Régebbi bejegyzések 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 14 perce a(z) Csík Zenekar / Anima Sound System: Sose lesz vége Moldvában - Tisztelet Korniss Péternek videóhoz:

Anima Sound System: Jeruzsálemről készítünk...

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

K I S Z I N: What is the problem? # döproblemizdövoar (mjúzik) ...

M Imre írta 2 napja a(z) Black Sabbath: The Wizard videóhoz:

2025. július 22-én, 76 éves korában elhunyt a metálzene ...

M Imre írta 2 napja a(z) Utólagos díjfizetések jogosultsága az úthasználati díjak kapcsán (egy órás türelmi idő) blogbejegyzéshez:

A Lázár János vezette minisztérium elismerte, a ...

M Imre írta 3 napja a(z) T34 - Semmi nincsen úgy, mint volt videóhoz:

A 40. születésnapjára újra megjelenne a HammerWorld |...

M Imre írta 3 napja a(z) A.M.D. - Nincs kontroll (Dürer Kert, 2022.) videóhoz:

UndergroundRoad 51. Kovács 'Kiskovács'...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 3 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

Szabad Európa: Megkaphatja a kormány az 1 milliárd eurós ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu