Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | M Imre | 0 hozzászólás
A vezess.hu portál nem is oly régen számolt be róla, hogy feltámadhat az Ikarus, most pedig már az első próbautazáson is "túlestek". Modern, környezetkímélő motor, alacsony padló, rozsdamentes acél váz, megfizethető ár és néhány remek ötlet teheti versenyképessé itthon és külföldön egyaránt az új Ikarus buszt. Persze arról lehet vitázni, hogy mennyire új és hogy mennyire magyar, de most örüljünk annak, hogy újra van Ikarus emblémás autóbuszunk.
Euro5-ös motorral készülnek
Egy busz formaterve nem rejt sok meglepetést, így az Ikarusé sem.
A napokban gurult le a gyártósorról a Kühne teljes egészében saját fejlesztésű autóbusza, a Citadell csuklós változatának prototípusa.
Az új kocsit, a tavaly elkészült 12 méteres járműhöz hasonlóan, elsősorban fővárosi tömegközlekedésre szánják.
Még tavaly kezdett teljesen új konstrukciójú autóbusz fejlesztésébe a mosonmagyaróvári Kühne Zrt. (az önhordó karosszéria fejlesztését ők végzik). Portálunkon korábban többször beszámoltunk már arról, hogy a nagy múltú gyár az elmúlt időszakban nehéz anyagi helyzetbe került, a jövője szempontjából meghatározó lehet a fővárosi tömegközlekedési vállalat járműparkjának cseréje. Éppen ezért a teljesen új autóbuszcsalád tervezésénél a fővárosi tömegközlekedési elvárásokat tartották szem előtt.
|
|
A Magyar Országos Levéltár a hagyományos iratok mellett számos olyan dokumentumot is őriz, melynek hordozója nem papír vagy pergamen. Ezen a héten a Helytartótanácsi Levéltár egyik acél magasnyomó dúcát mutatjuk be, amely kísérleti tűzoltóruhákat ábrázol 1833-ból.
Az 1724 és1848 közötti idöszakban a Magyar Királyi Helytartótanács látta el a tágabb értelembe vett közigazgatás valamennyi területének irányítását és felügyeletét. Hatásköre az alsó- és középfokú közigazgatási szervek működésének felügyeletére, valamint az újonnan alakuló szakigazgatási szervek, és számos különféle adó, hadellátási, ipari, kereskedelmi, mezőgazdasági, könyvkiadási, közoktatási, közegézségügyi, úrbéri és alapítványi ügyekkel foglalkozó hivatal tevékenységének ellenőrzésére terjedt ki.
15 éve | M Imre | 0 hozzászólás
A BKV vezetése - saját pénzén - öt db
mozgáskorlátozottak szállítására kialakított korszerű Renault kisbuszt
vásárolt. A Renault Master 2,5 dCI típusú, Euro4 dízelmotorral
felszerelt, új járművek a mozgássérülteket szállító IK 405-ös
autóbuszokat váltják fel a BKV-nál. (2010. április 9.)
A BKV menedzsmentje arra törekszik, hogy megteremtse az
esélyegyenlőséget a közösségi közlekedésben is. Ezért a vezetők saját
pénzükön vásárolnak öt, mozgáskorlátozottak szállítására kialakított
autóbuszt, mintegy 55 mFt értékben, melyeket felajánlanak a BKV-nak -
áll a vállalat közleményében.
15 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Erre a következtetésre jutott amerikai és kanadai tanulmányok kielemzését és összegzését követően a szintén amerikai National Safety Council (NSC), amely kiemeli, hogy valójában nem vagyunk képesek egyazon időben egyszerre több feladatot is ellátni, így az autóvezetés és a telefonon történő (akár kihangosított) beszélgetés önmagában is veszélyforrás lehet.
Az NSC harminc különböző tanulmányt vett végig, hogy valamiféle következtetést levonjon azok tartalmából, és az elvégzett vizsgálatok eredményéből.
Uniós útmutató 2050-re
Egy angol-holland kutatócsoport két évig vizsgálta, hogyan egyeztethető össze a közlekedés és az éghajlatvédelem. Az eredmény egy tanulmánykötet lett arról, hogy miként csökkenthetők jelentősen a közlekedés által kibocsátott üvegházhatású gázok (ühg) 2050-ig. A tanulmányt idén március közepén mutatták be egy brüsszeli konferencián.
Az Európai Bizottság Környezetvédelmi Főigazgatósága által támogatott kutatás eredményeit útmutatásként szánják az európai, nemzeti és helyi szintű döntéshozóknak arról, milyen intézkedések révén egyeztethető össze a közlekedési ágazat működése és az éghajlatvédelem.
Hogy bemutassuk a közös autóbusz és kerékpársáv alkalmazásakor felmerülő nehézségeket, megoldandó feladatokat, készítettünk egy összefoglalót német, belga és francia tervezési segédletek és szakkönyvek felhasználásával.
Közös busz- és kerékpársávok használata
Demonstráción hívta fel a figyelmet a Mozgássérültek Budapesti
Egyesülete szombaton a fővárosban arra, hogy a szabálytalankodó
sofőrök miatt a mozgássérültek gyakran nem tudják használni a
számukra fenntartott parkolóhelyeket, a hatósági ellenőrzés
hatékonysága pedig minimális.
A szervezet közleménye szerint a magyar
emberek jelentős része továbbra is intoleráns, a mozgásukban
korlátozottak számára kijelölt helyeken parkol az utcákon, illetve
a bevásárlóközpontok környékén.
Az egyesület szombaton egy budapesti bevásárlóközpont parkolójában
tartott demonstrációt, hogy felhívja a figyelmet a problémára.
A parlamenti választások előtt, "ügyesen időzítve" adták át az V. kerületi presztízsberuházást, a belváros új főutcáját. Csökkentett autóforgalom, szélesebb járdák, több biciklitároló, mozgásérzékelős szökőkút. Tekintse meg fotóriportunkat!
|
Mozgásérzékelős szökőkút a Szabadság téren #1 © Stiller Ákos
|
|
#2 © Stiller Ákos
|
|
A nyomásérzékeny járólapoknak köszönhetően be lehet menni a vízsugarakkal körülvett részre – mindenki Mózes lehet 15 percre. |
15 éve | M Imre | 0 hozzászólás
A rendőrség sajtótájékoztatóján beszámoltak a közkedvelt „zéró tolerancia” és „objektív felelősség” intézmények bevezetése óta kétségkívül csökkenő baleseti számokról, de talán érdekesebb a statisztikáknál, hogy március 1-jétől a Vas Megyei Rendőr-főkapitányság szombathelyi székhelyére fut be minden objektív felelősség körébe tartozó szabályszegés. A zárt informatikai rendszer automatikusan feldolgozza az adatokat, 5 napon belül értesíti az elkövetőt és 22 napon belül határozatot hoz.
M Imre 17 perce új videót töltött fel:
M Imre 56 perce új videót töltött fel:
M Imre 1 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 2 órája a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:
Rákosrendező jövője: 365 autómentes nap 2025. ...
M Imre írta 2 órája a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
„Elfogyott a pénzünk, és elfogyott a türelmünk” ...
M Imre írta 3 órája a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:
„Budapest dönti el, hogy mi épül, a piaci verseny dönti...
M Imre 6 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 6 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
KISZIN - Szipu https://www. youtube.com/watch?...
M Imre írta 7 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Kiszin feat. Láverboj - Vidéki rásztün https://www.youtube....
M Imre írta 8 órája a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:
Rá sem lehetne ismerni a magyar vasútra, ha nem folyna...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás