Közlekedés: blog

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3243 db
  • Videók - 2956 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 888 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3243 db
  • Videók - 2956 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 888 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3243 db
  • Videók - 2956 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 888 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3243 db
  • Videók - 2956 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 888 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei

Remélem nem mondok újdonságot azzal, hogy egy két,- vagy többsávos körforgalomban hogyan illik közlekedni ... a nyugaton már bevált közlekedésbiztonsági módszer, gyakorlati kivitelezése Magyarországon "mintha" akadozna ... miért is?

 

Naponta kétszer veszem igénybe a budakalászi kettős körforgalmat. Naponta kétszer akarnak megölni. Rázzák az öklüket, dudálnak és hörögve fékeznek, pedig esküszöm: ott szabályosan vezetek. Én tudom, hogy kell egy ilyen szituációban vezetni, ők nem – a hülyék mégis mindig átkozottul magabiztosak.

Tovább 

A téliről nyári üzemmódra átállásról általánosan már esett szó ...

Eljött az ideje, hogy lecseréljük a téli gumikat nyárira. Aki maga szeretné elvégezni a cserét, biztosan felteszi magának a kérdést, hogy a jobb állapotban lévő gumikat kell előre vagy hátra felrakni? És hogyan kell kíméletesen tárolni a téli gumikat?

A mélyebb profillal rendelkező gumikat a hátsó tengelyre kell felszerelni.

Tovább 

 
Mindegy, hogy az utcán, a kijelölt úton, vagy a versenypályán történik, a kerékpározás (néha) veszélyes sport. A borulás, esés a levegőben van, és ha baleset történik, amiben többen is érintettek, nem feltétlenül mindig a biciklis a hibás.

 

 

Az ütközésnek és a borulásnak súlyos sérülések lehetnek a következményei.

Tovább 

Bemutatták az új fejlesztésű Pannonia motorkerékpárt kedden Várpalotán. A 400 köbcentis, 49 lóerős motort a Veszprém megyei városban gyártják majd.

 

network.hu

 

Az új Pannonia Bol d'Or

Fotó: MTI


A Pannonia Bol d' Or elnevezésű modellt magyarok tervezték és 90 százalékban a gyártása is hazai, a futóművét azonban Olaszországban készítették, a Moro Racing, illetve Stefano Favaro, Talmácsi Gábor magyar motorversenyző világbajnok menedzsere segítségével – mondta Mázló Imre, a Magyar Motorkerékpár Kft.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 9 éve

Nem alakulgat ... én úgy tudom

#####

Köhög az új Pannónia, visszakérik a pénzt
http://csepel.info/?p=10156 - 2010. július 26.

Várpalota szerződést bont a céggel

Várpalota önkormányzata megszakítja az együttműködést a Pannónia motorok újjáélesztését ígérő céggel, s visszaköveteli az annak adott támogatást. A város szerint a Magyar Motorkerékpár Kft. nem kezdte el időben a beruházást.

Kihátrál a legendás Pannónia motorkerékpárok feltámasztását ígérő cég mögül a várpalotai önkormányzat. A város képviselő-testülete csütörtöki ülésén úgy határozott:megszűntnek tekintik a Magyar Motorkerékpár (MM) Kft.-vel kötött együttműködési megállapodást, s kamatokkal együtt visszakérik a korábban a cégnek nyújtott 15 millió forintos fejlesztési- és munkahely-teremtési támogatást.

A testület döntése több szempontból is meglepő. Az eredetileg ígértnél később ugyan, de idén áprilisban Várpalotán bemutatták az első „újkori” Pannóniát, a Bol D’or elnevezésű modellt. A szakítás meglepetést keltett azért is, mert a város önkormányzata a 15 millió forintos támogatás fejében tízszázalékos tulajdonrészhez jutott a Várpalotának motorkerékpár-összeszerelő üzemet ígérő MM-ben. Vagyis mostani döntésével az önkormányzat lényegében egy résztulajdonában lévő társasággal szakítja meg az együttműködést.

A döntés okairól Németh Árpád, Várpalota polgármestere azt mondta: a cég összeszerelő üzem, kereskedelmi központ építését ígérete, s szerződésben vállalta, hogy 2010. május 31-ig elkezdi a beruházást, ám erre nem került sor. Hozzátette: a társaság még a beruházáshoz szükséges ingatlanokat sem vásárolta meg. Arra a kérdésünkre, hogy a történtek után mihez kezd a város az MM-ben lévő részesedésével, a polgármester nem kívánt válaszolni.

– Megdöbbentett a testület döntése – mondja Mázló Imre, az MM ügyvezetője és kilencvenszázalékos tulajdonosa. Mint mondta, a beruházás előkészítése elindult: már hónapok óta tárgyal egy várpalotai ingatlan megvásárlásáról, ahol a kereskedelmi központjukat és fejlesztési részlegüket létrehoznák. Hozzátette: az ingatlan megvásárlásáról már megállapodtak, a szerződés megkötését az hátráltatja, hogy hibás a tulajdoni lap, emiatt fel kell méretni a területet.

Az ügyvezető szerint a beruházás elkezdését bizonyítja az is, hogy már több épület terve elkészült, s megrendelték azt az üzemcsarnokot, amelyben majd a motorokat szerelik össze. Mázló kérdésünkre, hogy visszafizeti-e a támogatást, azt felelte: „Egyelőre kivárok, bízom abban, hogy a testület felülvizsgálja döntését.” Ezzel együtt – tette hozzá – nekem is újra kell gondolnom a kapcsolatot a várossal, nem kizárt, hogy a történtek miatt máshol építem fel a gyárat, s kivásárlom a cégből az önkormányzatot. Mázló leszögezte: a Pannónia jövője nincs veszélyben, a cég helyzete anyagilag stabil, jól halad a Bol D’or modell engedélyeztetése, jövőre pedig bemutatnak két új prototípust. Arra a kérdésünkre, hogy mikortól kezdődik a sorozatgyártás, azt felelte: várhatóan jövőre.

Forrás: Népszabadság
http://nol.hu/auto/20100726-pannonia__kohog_a_motor

#####


Pert vesztett a Pannonia
http://totalbike.hu/hirek/2012/03/22/pert_vesztett_a_pannonia/
MTI - 2012.03.22.

Első fokon pert nyert a várpalotai önkormányzat a Magyar Motorkerékpár Kft. ellen, amely Pannónia motorok gyártását tervezte Várpalotán – közölte Schnöller Kitti, a városháza sajtóreferense szerdán az MTI-vel.

A cégnek a Veszprémi Törvényszék ítélete szerint vissza kell fizetnie az önkormányzat által biztosított 15 millió forintot, mivel nem valósult meg a beruházás és a munkahelyteremtés. Ezen kívül 900 ezer forint illetéket és 635 ezer forint perköltséget is ki kell fizetnie a cégnek a nem jogerős ítélet szerint.

A cég új Pannónia motor gyártását akarta megkezdeni Várpalotán, 10-15 munkahely teremtésével.

Hogy volt?

A magyar motorkerékpárt Mázló Imre próbálta meg visszahozni. A prototípus bemutatására hosszas halogatás után Várpalotán került sor 2010. április 6-án. A bemutatott gép fő elemeiben megegyezett az angol CCM CR40 modellel, de a Pannonia márkenév sem képezte és nem képzi ma sem a Magyar Motorkerékpár Kft. tulajdonát.

#####

Népes tábor rajong érte

Magyarország valaha motorkerékpárgyártó-hatalomnak számított és büszkék lehetünk eredményeinkre. A Csepel Művekben kevés híján hétszázezer motorkerékpárt készítettek a hősi időkben, többségük pedig kiválóan sikerült konstrukció volt. Ennek jele pedig az, hogy közülük ma is sok fut az utakon, a legjobb állapotúak OT-s rendszámmal.

A nosztalgiával vegyes büszkeség és szomorúság érzése járja át a magyar motorosok lelkét, ha eszükbe jut 1975. Abban az évben hagyta el a csepeli gyárat a legutolsó motorkerékpár, egy Pannonia. Nem is akármilyen darab volt, hanem egy P21 Luxus. Az arányos külsejű motorkerékpár méltó lezárása volt egy korszaknak, magába sűrítette a gyártás termékeny évtizedei alatt bekövetkezett újabb és újabb műszaki korszerűsítéseket.

Bár idestova négy évtized telt el „az utolsó” legyártása óta, még ma is találkozhatunk Pannoniákkal az utakon. A strapabíró és könnyen karbantartható szerkezet dacol az évekkel és a kilométerekkel, nem is csoda, ha a márkát időnként fel akarják támasztani, új köntösbe bújtatva ismét gyártani. Néhány évvel ezelőtt egy lelkes fejlesztőcsapat el is készített egy prototípust. Nem titkolt szándékuk az volt, hogy megteremtik a sorozatgyártás feltételeit is és Várpalotán beindítanak egy motorkerékpár-gyártó üzemet. A mutatós prototípus a Pannónia Bol d'Or nevet kapta. Az elnevezés a franciaországi Monthléry-ben rendezett legendás 24 órás Bol d'Or versenyre utal, amelyen 1956-ban részt vettek a magyar versenyzők is és egy Pannonia 250-essel kategóriagyőzelmet aratottak. A modern Pannoniába 49 lóerős, egyhengeres, vízhűtéses Suzuki blokk került. Formáját tekintve túraenduro, fekete alapszínnel, aranyszínű felnikkel. Sajnos a remények gyorsan szertefoszlottak, a sorozatgyártás nem kezdődhetett el. Az okok sokfélék, de a legnyomósabb érv talán a pénzhiány volt: ahogyan a gépkocsik gyártói, úgy a motorkerékpárgyárak is azzal szembesültek 2010-ben – a prototípus bemutatásakor – hogy a gazdasági visszaesés hatására jelentősen megcsappant a kereslet és a közönség vásárlóereje. Jó hír azonban, hogy aki manapság Pannonián akar motorozni, könnyedén megteheti. A hirdetéseket böngészve gyorsan és akár százezer forintért is találhatunk felújítandó modellt. Annak természetesen mélyebben kell a zsebébe nyúlnia, aki azonnal nyeregbe kíván pattanni és ad a külcsínre is. Egy szépen és jól felújított „Pancsi” akár egymilliót is kóstálhat.
http://www.garazsmagazin.com/ket-kereken/a-pannonia-multja-es-jelene
A cikk folytatása a Veterán Garázs Magazin 2014. májusi számában olvasható.

#####

41 év (az idén) és ilyen rendezvények azért vannak...;


Újra sok Pannonia a Pannoniagyárban
http://onroad.hu/2015/01/29/ujra-sok-pannonia-pannoniagyarban/
2015. január 29. csütörtök

A hajdani hazai motorkerékpár gyártás legismertebb neve a Pannonia volt. A márka hívei szomorú megemlékezésre hívnak minden motorszerető embert.

Ugyan még messze van a meghívó dátuma, de érdemes akár már most felvésni a naptárba, hogy ne keress más programot 2015. május elsejére. Akkorra ugyanis az egyik legnagyobb hazai veterán márkaklub, a Pannonia MGTSZ (ez a Magyar Gépjárművek Túra Szakosztálya megnevezés rövidítése) remek programot kínál.

Sajnos idén “ünnepeljük” a negyven esztendős szomorú évfordulóját annak, hogy leállt a gyártósor és megszűnt az egykor híres magyar motorkerékpár-gyártás.
http://onroad.hu/2013/10/23/pannonia-dicserete/
Ezt a jubileumot azonban a Pannonia MGTSZ szeretné egy vidám és felemelő ünneppé tenni – így várnak minden tulajdonost és érdeklődőt is az egykori fő előállító üzem, a Csepel Művek elé egy remek motoros majálisra. Így újra belepheti a hajdani gyárcsarnok levegőjét a kétütemű motorok füstje, hogy legalább ez visszaidézze az egykori dicsőbb múltat.
[...]

Egyelőre, úgy tűnik nagy tervek voltak és elszálltak ...

Tovább 

Hamarosan új korszak köszönhet ránk a közlekedésben, köszönhetően annak, hogy pár évvel ezelőtt egy kis vállalkozás a fejébe vette, hogy létrehozza mindazt, ami az elektromos autógyártás mögül hiányzik: a kiszolgáló infrastruktúrát. Az olajmentes világ vízióját kergető vállalat még ebben a hónapban tesztelni fogja akkumulátorcserélő berendezését Tokióban, amely által a jövőben már olyan körülmények között vezethetünk majd elektromos kocsikat, mint ma a benzineseket.

Tovább 

A benzin és az autók adójából beszedett bankjegyekkel betömhetnék az összes kátyút Magyarországon.

... ez a mondat nem feltétlen igaz, de vannak még furcsaságok, legfőképpen az útfelújítás "minősége" kapcsán.

 

A sikerfilmek mintájára folytatásokba szedhetnénk a zéró toleranciát. Lehetne ˝Zéró tolerancia 2.˝, ˝Zéró tolerancia kettő és fél˝. Ahogy a Csupasz pisztolynál bejött, itt is biztos volna a kasszasiker.

 

Igen, mert már majdnem akkora gépezet, bírsággyár dolgozik Magyarországon azért, hogy a KRESZ szabályait megszegőknek csekket küldjenek, mint amennyien a világsikert hozó Avatar mozit készítették.

Tovább 

network.hu

Kia Ray plug-in hybrid Concept

Elektromos motor, a jármű tetején napelemekkel. Egy feltöltéssel 80 kilométert képes megtenni, de a másik motor használatával 1200 km-re nő a hatótávolság.


 network.hu

Porsche 911 GT3 R hybrid

A zöld versenyautók rajongói örülni fognak! 480 lóerő!


 network.hu

Elektromos Fiat 500

A Fiat-csoporthoz tartozó Chrysler a tervek szerint 2012-ben piacra dobja a Fiat 500-as elektromos változatát.


 network.hu

Mercedes-Benz B-Class Fuel Cell

Hidrogénnel működő autó – az alternatív technológia jegyében!

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 15 éve

Köszönjük Marika! Remélem, a 130 g/km széndioxid kibocsájtáson már nem vitatkoznak...
:)

Tovább 

Mint bizonyára már Ön is tudomást szerzett róla, finiséhez érkezett a Belváros új főutcájának kiépítése - I. ütem projekt. A megújult történelmi Belvárost a tervezettnél egy hónappal korábban, már április 5-én birtokba vehetik a polgárok. A Belváros-Lipótváros központi magját érintő átalakítás számos forgalmi változást hoz a főváros életébe az V. kerület új közlekedési rendje 2010. április 6-ától lép életbe.

A legtöbb forgalmi rend változás a Déli-Belvárosban (a Kálvin tér és az Egyetem tér környékén), az Erzsébet térnél, valamint a Szabadság tér déli részén lesz.

Tovább 

A napokban megnyílik Budapesten az első olyan hosszabb útszakasz (belvárosi főutca: Kecskeméti utca, Petőfi Sándor utca, Bécsi utca), amely – annak ellenére, hogy teljes hosszában egyirányú – két irányba nyitott a kerékpárral közlekedőknek. Sok év közös munkájának az egyik legfontosabb eredménye ez, kellett hozzá az új KRESZ, sok ember igyekezete, jó szándéka, és elsősorban a közös erőfeszítésünk, hogy sokáig és sokan álltunk ki az ügy mellett…

 

Most, hogy elértük, tanuljuk meg használni is!

Tovább 

 

Hatalmas ovációval fogadtam a blog.hu tegnapi levelét a Gramofon Online indulásáról, mert nagyon szeretem a század első felének magyar könnyűzenéjét. Mondjuk az eszembe sem jutott, hogy az Urbanistán is használni fogom tudni. Pedig itt van ez a pompás kis kuplé, amelyik egyből szertefoszlatja a "régen minden sokkal klasszabb volt" illúzióját. Na nem azért, mert vacak a szám, hanem mert bemutatja, milyen volt a pesti tömegközlekedés 1911-ben.

Tovább 

 Frissebb bejegyzések

Régebbi bejegyzések 

Ez történt a közösségben:

M Imre 3 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 17 órája a(z) Az autók elől lezárt Szabadság hidat visszafoglalták a gyalogosok, a biciklisták és az ücsörgők ...(24.hu, fotó Neményi Márton) képhez:

Az_autok_elol_lezart_szabadsag_hidat_visszafoglaltak_a_gyalogosok_a_biciklistak_es_az_ucsorgok_24hu_foto_nemenyi_marton_1992324_1090_s

Ahogy ezen a képen látható, a Szabadság hidat eredetileg...

M Imre írta 17 órája a(z) Láthatósági mellényt kapnak a norvég szarvasok blogbejegyzéshez:

Vadriasztó prizma a XVI. kerületben... https://www....

M Imre 20 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) Méhlegelő a Déli pályaudvar mellett, a Vérmezőn 2021. júniusban (Telex) képhez:

Mehlegelo_a_deli_palyaudvar_mellett_a_vermezon_2021_juniusban_telex_2181666_4584_s

Méhlegelők a Hegyvidéken, speciálisan úgy kialakítva,...

M Imre írta 1 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

Lázár Jánosnak lövése sincs a magyar vasút működéséről és...

M Imre írta 1 napja a(z) Sugárhajtású öltözéket teszteltek a gyors orvosi segítségnyújtáshoz videóhoz:

Extrém ötlet, de működik: a víz alatti „rakétahátizsák” | 2025...

M Imre írta 1 napja a(z) Riasztás - Dr. Zacher rendel. videóhoz:

Nemzeti Mentális Védőpajzs ?! - Az MCC pszichológusa ...

M Imre 1 napja új képet töltött fel:

Nyulak__bevasarlas_2198849_9133_s

M Imre írta 2 napja a(z) Hogyan kell reagálni, ha szirénázó mentőautó, tűzoltókocsi vagy rendőrautó tűnik fel? blogbejegyzéshez:

Felfoghatatlan tragédia: szolgálat közben meghalt egy ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu