Közlekedés: blog

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3243 db
  • Videók - 2954 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 888 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3243 db
  • Videók - 2954 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 888 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3243 db
  • Videók - 2954 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 888 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3243 db
  • Videók - 2954 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 888 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei

A második világháború óta a legnagyobb leállást szenvedi el az európai légiközlekedés az izlandi Eyjafjöll vulkán kitörése miatt. A helyzet óráról órára változik, de vasárnap délután több ország részlegesen feloldotta a légtérzárat, és megnyitott néhány repteret. A vulkánkitörésnek komoly gazdasági hatásai lehetnek.


Nincs már szemmel látható nyoma Magyarország felett az izlandi vulkánkitörés után keletkezett hamufelhőknek, a következő órákban pedig várhatóan a teljesen kitisztul a levegő, közölte az Országos Meteorológiai Szolgálat.

Tovább 

2008.09.30.

Nem Hölgyeim és Uraim. Ezt a térképet nem csak úgy összefirkáltuk. Szerény képeségeinket kihasználva megpróbáltuk berajzolni a Budapest alá tervezett valamennyi autóalagút nyomvonalát. Ugyanis évről évre (vagy legalábbis négy évről négy évre biztos) előkerül az autóalagutak kérdése. Legalább annyiszor, mint a négyes-ötös metróé vagy a gyalogos hidaké. És persze ugyanannyira nem épülnek meg. A Budavár alatt futó alagutat és a Ferenciek tere alatti forgalmat leszámítva nem nagyon lehet Budapesten föld alatt gépkocsikázni.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 1 éve

Hogyan jutottunk idáig? - A budapesti köztérhasználat történetének tanulságai.

Hogyan jutottunk el oda, hogy napjainkban fővárosunk közlekedését és köztereit az autók dominálják? Hogy változott a közlekedési módok közötti megoszlás az elmúlt 150 évben? Milyen döntések határozták meg ezt a történeti folyamatot? No és persze: mit tehetünk ma, hogy élhetőbb irányba fordítsuk a tendenciákat?

Többek között ezeket a kérdéseket jártuk körül vendégeinkkel, Bereczky Ákos mikromobilitási szakértővel és Erdős Zoltán urbanistával.

Hallgassátok meg az adást, és szóljatok hozzá itt kommentben, vagy a kihalniveszelyes.podcast@gmail.com címen.
https://www.youtube.com/watch?v=mJCI0FhCr-A

Tovább 

 

Régebbi a cikk, de érdemes olvasgatni, az előterjesztőtől függetlenül is - mi is valósult meg ebből?

 

"Zöld csomagot" készített a környezetszennyezés, ezen belül főleg a légszennyezés mérséklésére a fővárosi KDNP a BKV számára. A javaslatcsomagot Rétvári Bence, a KDNP országgyűlési képviselője mutatta be a közlekedési társaság Akácfa utcai épülete előtt.

 

A képviselő kifejtette: manapság már nem az ipari légszennyezés a meghatározó, hiszen az a rendszerváltás óta folyamatosan csökken. Sokkal inkább a közlekedés okozta levegőszennyezés az, ami aggasztó. Ezzel összefüggésben rámutatott arra, ahhoz, hogy az embereket sikeresen lehessen ösztönözni a (levegőszennyezés csökkenésével járó) közösségi közlekedés használatára, fejleszteni kell azt.

Tovább 

Avagy az irányjelző használata a békés hétköznapokban a városi dzsungelben.

Nos, közlekedésbiztonság...


Azt azért szögezzük le, idehaza ez egy meglehetősen ismeretlen fogalom. Az értelmező kéziszótárban sem találtam. De megpróbálom az átlag user szintjén is értelmezhetően kifejteni - és előre elnézést kérek a kivételtől, amúgy ab ovo akinek nem inge, ne vegye.

A mai téma tárgya az irányjelző, gyengébbek kedvéért index. Használata forgalomban erősen ajánlott.

Tovább 

Kivéve persze, ha arra van dolgod, vagy bármi más okod van rá...










(forrás: autofilia.blog.hu)

Darti küldte ezt a jellegzetesen magyar történetet a motorbalesetéről. Vér és belek nem lesznek benne, de ettől még érdekes és tanulságos sztori - köszönjük!

 

A történet lassan másfél éve kezdődött, amikor is egy kora nyári napon motorral ellátogattam egy előadásra. Az előadást meghallgatva visszapattantam a motorra, és kellő nyugalommal elindultam utamra. Szép verőfényes napot sikerült az Égieknek összehozniuk, nem is siettem nagyon semerre. Az előadás után egy barátomat indultam meglátogatni, aki történetesen Káposztásmegyeren lakik.

Tovább 

Bettinek betegsége van.


Betti nem eshet teherbe, nem hordhatja ki a magzatot, és nem nevelheti fel.
Betti nem láthatja, ahogy a gyermeke felnő, ahogy járni és beszélni tanul.
Betti nem kötözheti a horzsolásokat, nem csillapíthatja a lázat csemetéjén.
Betti nem láthatja, ahogyan fia, lánya elballag az óvodából, iskolából.


Betti nem lehet nagymama sem, mert betegsége van.


Betti nem mehet férjhez.
Betti nem ismerheti meg az igazi szerelmet, sem testileg, sem lelkileg.

Tovább 

Bizonyára mindenki találkozott már a jelenséggel - hűvösebb nedvesebb időben -, hogy amikor behuppant a kocsiba, annak ablakai veszettül párásodni kezdtek. Ha hirtelen többen is beülnek, ne adj’ isten bőrig ázva, akkor meg aztán pláne.



A folyamat egyszerű. Hirtelen megnő a páratartalom a zárt térben és a nedvesség a hideg szélvédőkön apró cseppecskékben lecsapódik, így alkotva átláthatatlan réteget. Hasonló műveleti sorrend van kora hajnali vízparti fedett pályás diszkó parkolós hancúr-partyk esetében is.

Tovább 

Vezetés közben gyakran elmélkedek a körülettem zajló forgalmi szituációkról. Visszatérő motívumok a fehérfurgonok, a taxisok, a női vezetők. És az elmebetegek, akik mások életére fittyet hányva cikáznak, száguldoznak. Pár hete egy ilyen jómadár teljesen kiverte nálam a biztosítékot!


Bizonyára sokan vannak, akik ismerik Budapest – Vecsés határán az Üllői út végén található vasúti átjárót (itt éri el az Üllői út a 4-es számú főutat). Teljes arzenállal védett átjáró (félsorompó, fényjelző berendezés), mindkét irányban több száz méterre belátható, egyenes vasúti pályaszakasszal.

Tovább 


Természetesen mi is kilátogattunk az április 16-18. között megrendezett IV. Oldtimer Expo-ra, amelynek ezúttal is a Vasúttörténeti Park adott otthont. A több mint kétszáz kiállított autócsoda között igazi ritkaságokra és valódi értékekre bukkantunk, amelyeket most bemutatunk Önöknek!

network.hu

Sajnos manapság már nem látunk húszcentis króm jaguárokat az autók orrán

network.hu

Ferrari 250 GT tipo 508C


Ezt a nemrégiben újrafényezett verseny Ferrarit 1957-ben, vagyis több mint fél évszázada gyártották.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 3 hónapja

Párizsban közlekedett a Jaguar megosztó konceptautója | 2025-03-26

Egyesek szerint a dizájn megdicsőülése, mások számára viszont rusnya behemót – erősen megosztóra sikeredett a Jaguar Type 00 tanulmányautója, ami most már közlekedett is.

A válságokon átbukdácsoló Jaguar tavaly év végén, a Miami Art Week-en rukkolt elő a sokat mondó nevű koncepcióautóval, a Type 00-val, amivel szimbolikusan is a nulláról indulna, vagyis újratervezne mindent. Alapvetően egy minimalista stílusú elektromos luxusautóról van szó, ami radikálisan szakít a márka hagyományaival, meg egyébként is radikális.

Nincs tükör, nincs kilincs, új a logó, a tökéletesre gyalult utastér tetején panoráma üvegtető ül. Ami pedig eddig csak koncepció volt, a párizsi divathéten a maga valóságában is megjelent:

https://roadster.hu/parizs-jaguar-konceptauto
___

jaguár vs tramvaj 01 / 02

A baleset bekövetkezése valószínűleg amiatt történt, hogy a Jaguár előzött.

Szabályok:

Az úttest szélén vagy a közepén kiépített nyílt

- villamospályára csak akkor hajthatunk rá, ha az útburkolati jelek (terelővonalak) nem láthatóak

- a villamospályára ráhajtani nem kötelező - jobbra vagy balra kanyarodáskor a besorolás esetében sem - csak lehetőség (kivétel, amikor a sáv vezet a villamospályára)

- az előbbi szabályok teljesülése esetén (és az úttest közepén haladó villamos pályáját tekintve) is csak a hozzánk közelebb eső, másképpen a menetirány szerinti jobb oldali (velünk egy irányban haladó) villamos pályájára hajthatunk rá, a szembejövő villamospályára sohasem hajthatunk rá!

- a villamospályára ráhajtáskor a villamos zavarni tilos, ha rajta vagyunk akkor indokolt akadályozás lehetséges (például: nem tudunk balra bekanyarodni, mert nem enged el a szembejövő forgalom)

http://autovezetes.network.hu/kepek/szabalytalansagaink/jaguar_vs_tramvaj_01

Az első képhez hozzátéve:
a villamos valószínűleg állt, hiszen nem láthatóak nagyobb sérülések. Ha haladt volna, akkor a két jármű mondjuk 50-50 km/ órás sebességét figyelembe véve, az ütközés 100 km/ órával falnak ütközésnek felene meg.
Ez egy 4 tonna körüli tömegű villamossal való találkozáskor a "javára szól", de azt is kell nézni hány ember esett volna el az ütközés következtében ...

http://autovezetes.network.hu/kepek/szabalytalansagaink/jaguar_vs_tramvaj_02

Tovább 

 Frissebb bejegyzések

Régebbi bejegyzések 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 16 órája a(z) Méhlegelő a Déli pályaudvar mellett, a Vérmezőn 2021. júniusban (Telex) képhez:

Mehlegelo_a_deli_palyaudvar_mellett_a_vermezon_2021_juniusban_telex_2181666_4584_s

Méhlegelők a Hegyvidéken, speciálisan úgy kialakítva,...

M Imre írta 17 órája a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

Lázár Jánosnak lövése sincs a magyar vasút működéséről és...

M Imre írta 17 órája a(z) Sugárhajtású öltözéket teszteltek a gyors orvosi segítségnyújtáshoz videóhoz:

Extrém ötlet, de működik: a víz alatti „rakétahátizsák” | 2025...

M Imre írta 18 órája a(z) Riasztás - Dr. Zacher rendel. videóhoz:

Nemzeti Mentális Védőpajzs ?! - Az MCC pszichológusa ...

M Imre 18 órája új képet töltött fel:

Nyulak__bevasarlas_2198849_9133_s

M Imre írta 1 napja a(z) Hogyan kell reagálni, ha szirénázó mentőautó, tűzoltókocsi vagy rendőrautó tűnik fel? blogbejegyzéshez:

Felfoghatatlan tragédia: szolgálat közben meghalt egy ...

M Imre írta 1 napja a(z) A Fortepan egy bőrönd, amiből mindenki kivehet videóhoz:

A fizikus báró és a hegymászó lányok: Eötvös Loránd, a fotós ...

M Imre írta 1 napja a(z) A Fortepan egy bőrönd, amiből mindenki kivehet videóhoz:

Sok foci, sok pénz – A futball útja a játéktól az üzletig ...

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) Zebra non pedibus sexaginta deserta (hatvanpusztai) képhez:

Zebra_non_pedibus_sexaginta_deserta_hatvanpusztai_2198234_1593_s

Hadházy Ákos: A Gázos és Orbán szégyellik a zebrákat....

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu