Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2010-ben is lesz BuBiFeszt!
A Budapest Biciklis Fesztivál 2010. augusztus 9-ig várja a filmeket. A magyar és határontúli magyar alkotók filmjei a versenyprogramba kerülnek, a versenyfilmeket vegyesen, a külföldről meghívott, versenyben nem szereplő filmekkel együtt vetítjük majd.
A pályázatra műfaji és játékidő megkötés nélkül lehet nevezni: játékfilm, dokumentumfilm, videoklip, animációs film, filmetűd, reklámfilm; bármi jöhet, csak drótszamár legyen benne.
15 éve | M Imre | 19 hozzászólás
Hazánkban 1913-ban kezdődött el az önálló gépjárműgyártás, eltekintve Csonka János 1893-ban és Bánki Donát 1894-ben készített motorkerékpárjától. Uhri Imre vas- és fémmegmunkáló mester 1913. június 21-én megalapította gépjárműgyártó üzemét. Az első világháborúban megrongálódott automobilokat saját műhelyében hozta rendbe, így ezek az évek nagy technikai és anyagi fejlődést hoztak számára. Uhri Imre cégtulajdonos sorra vette meg a nagyobbnál nagyobb telkeket és hangárakat, munkásai létszámát növelve, hogy gépjárműveit javítani, építeni tudja.
|
|
STOP-tábla: hol is kell megállni?
Sokan teszik fel a kérdést, hogy ha az útkereszteződés “Állj! Elsőbbségadás kötelező”, azaz STOP táblával van szabályozva, akkor hol is kell megállni. Vannak tévhitek, mint például az, hogy többször meg kell állni. Úgy érzem, hogy sokan nincsenek tisztában a szabályokkal, így egy kis segítséget nyújtanék.
A STOP tábla jelentését és magyarázatát a KRESZ (1/1975 KPM-BM együttes rendelet) adja meg, amit a következőképpen tesz meg a jogalkotó:
“ÁLLJ!
Azt
aztán nem lehet mondani, hogy unalmasan éltek volna a görög mondák
hősei… Itt van például Minósz király, aki vagy négyezer éve uralkodott
Krétán. Nejére, Pasziphaére egynémely istenek őrületet bocsátottak,
ezért aztán (hiába no, ilyenkor ez már csak így történik arrafelé) egy
bikába lett szerelmes. Ekkor csöngetett be a palota kapuján Daidalosz,
az athéni mester, aki korábban sajnálatos módon megölte Taloszt, az
unokaöccsét, a fazekaskorong és a fűrész feltalálóját, mert nem
szerette volna, ha a rokon nála is híresebb lesz… Ugyan halálra
ítélték, de ő Krétára menekült.
Élcelődhetnénk azon, hogy lám, a volt közlekedési miniszter saját ˝különbejáratú˝ útja remekül példázza általános viszonyainkat.
Lehangoló, sőt, egyenesen kínos, ha egy volt közlekedési miniszter
˝különbejáratú˝ útja kritikán aluli. Mondjuk ki nyíltan, pocsék.
Márpedig
ennek lehetünk szemtanúi a Soprontól nem messze lévő birtokon: a kúria
kerítésének kapubejárójától az egyébiránt igényes épületig vezető, nem
egészen százméteres út kisebb-nagyobb gödrökkel, kátyúkkal, hepehupával
teli.
Hiába a tiltás, több tucatnyi autós hány fittyet a KRESZ-re, s parkol szabálytalanul a győri Dunakapu téren. Vajon miért tehetik ezt meg nap mint nap?
Az utóbbi hetekben több olvasónk is jelezte: hogyan lehetséges,
miszerint a Dunakapu téren kéttucatnyi, de nem ritkán 40-50 autónál is
több parkolhat nappal, amikor világosan jelzi tábla a téren, hogy
behajtani csak engedéllyel szabad?
Nos, első körben megbizonyosodtunk az állításról, s valóban rengeteg autót hagy tulajdonosa a téren.
15 éve | M Imre | 0 hozzászólás
1883-1938 - 2. rész
A M.K. Technológiai és Anyagvizsgáló Intézet megalakulása
Az Osztrák-Magyar Monarchia gazdasági egységének felbomlása, a vesztett háború és az országrészek elcsatolása miatt megváltozott közgazdasági helyzet következményeképpen a Magyar Királyi Technológiai Iparmúzeumot a belőle kiszakadt budafoki Magyar Királyi Ipari Kísérleti és Anyagvizsgáló Intézettel, valamint az 1891-ben létrehozott Magyar Királyi Lőfegyvervizsgáló Próbaállomással egyesítik.
15 éve | M Imre | 0 hozzászólás
1883-1938 - 1. rész
MEGNYÍLIK A M. KIR. TECHNOLÓGIAI IPARMÚZEUM
1883.
június 24-én Trefort Ágoston (1817-1888) vallás- és közoktatásügyi
miniszter
hivatalosan és ünnepélyesen megnyitja az általa alapított Technológiai
Iparmúzeumot. Trefort beszédében kijelenti: „Csak legyen meg a kellő
részvét az
iparosok és kézműves osztály részéről, s állíttassanak kellő emberek a
kellő
helyekre: és ez az intézet is meg fogja hozni a várt gyümölcsöt." A
tárgymutató
szerint a múzeum már megnyitásakor 84 géppel, szerszámmal és 85
gyűjteménnyel
rendelkezik.
15 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Bréma városában a lakosság 17%-a közösségi közlekedést, 22%-a a kerékpárt, 20%-a gyaloglást választja mindennapi utazásai során, és mindössze 40%-uk ül nap mint nap személygépkocsiba.
Ezekkel az eredményekkel az észak-németországi település kétségkívül helyet érdemel Európa mobilitási és fenntartható közlekedési tekintetben vezető városai között. A siker receptje azonban egyáltalán nem olyan rejtélyes, mint azt az irigylésre méltó számok alapján sejteni lehetne.
15 éve | M Imre | 0 hozzászólás
A balesetkutató orvosok már régen bebizonyították, hogy a terhes anyákra nézve a biztonsági öv használata semmiféle külön veszélyt nem jelent, ugyanolyan védelmet nyújt, mint másoknak, de a helyes alkalmazás nagyon fontos. Ügyelni kell a hevederszalag megfelelő vezetésére, ami azt jelenti, hogy a vízszintes ág a has alatt, a vállöv - felfutó ág - a has felett, illetve a mellek között feküdjön fel a testre. Így balesetkor a hevederterhelés a viselőjének az állapota ellenére sem okozhat bajt.
M Imre írta 1 napja a(z) Közlekedésre nevelés fontos számodra? - 2. fórumtémában:
Egy ideje a szőregi buszmegállókat járja ...
M Imre írta 1 napja a(z) Keleti pályaudvar (Budapest-Keleti) - ha jön az apokalipszis képhez:
Mégis újraindult a forgalom a Keletiben | 2025. szeptember ...
M Imre írta 1 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:
A pár hete lezárult vizsgálat HIVATALOS...
M Imre 1 napja új videót töltött fel:
M Imre 1 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:
Nem várták meg a katasztrófavédelmet, inkább a ...
M Imre írta 1 napja a(z) Hollandiában élek, ... a kerékpározás remek testmozgás is.” - Laurence van Seventer (Lolo Palazzo) képhez:
Budapest Városháza: Új, zárt kerékpártárolók Óbudán A ...
M Imre 1 napja új videót töltött fel:
M Imre 1 napja új videót töltött fel:
M Imre 1 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás