Közlekedés: blog

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3244 db
  • Videók - 2966 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 889 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3244 db
  • Videók - 2966 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 889 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3244 db
  • Videók - 2966 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 889 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3244 db
  • Videók - 2966 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 889 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei

BuBiFesztLeadási határidő: 2010. augusztus 9.

 

2010-ben is lesz BuBiFeszt!

 

A Budapest Biciklis Fesztivál 2010. augusztus 9-ig várja a filmeket. A magyar és határontúli magyar alkotók filmjei a versenyprogramba kerülnek, a versenyfilmeket vegyesen, a külföldről meghívott, versenyben nem szereplő filmekkel együtt vetítjük majd.


A pályázatra műfaji és játékidő megkötés nélkül lehet nevezni: játékfilm, dokumentumfilm, videoklip, animációs film, filmetűd, reklámfilm; bármi jöhet, csak drótszamár legyen benne.

Tovább 

Hazánkban 1913-ban kezdődött el az önálló gépjárműgyártás, eltekintve Csonka János 1893-ban és Bánki Donát 1894-ben készített motorkerékpárjától. Uhri Imre vas- és fémmegmunkáló mester 1913. június 21-én megalapította gépjárműgyártó üzemét. Az első világháborúban megrongálódott automobilokat saját műhelyében hozta rendbe, így ezek az évek nagy technikai és anyagi fejlődést hoztak számára. Uhri Imre cégtulajdonos sorra vette meg a nagyobbnál nagyobb telkeket és hangárakat, munkásai létszámát növelve, hogy gépjárműveit javítani, építeni tudja.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 2 hete

Nemzeti Buszgyártás, 2018.

VEKE: Már korábban is többször céloztunk rá, felmerült a lehetősége, hogy az Ikarus Egyedi nem csak a csuklós buszos rendelés során trükközött. Azt írja az újság, hogy az ún. mammográfiás szűrőbusz projektben (mobil röntgengépet cipel a kocsi) a tízből csak egyet szállítottak le, az az egy pedig az egykor NMP-854 rendszámon a BKV-nál bérben 40 ezer km-t futott, eredetileg 2015-ös gyártású kocsiból lett átalakítva. Itt van, még mint forgalmi kocsi, HáBé által megörökítve:

http://hbweb.hu/fg/fg0103291/html/kep256.htm

Aztán nekiláttak átalakítani. Középső ajtó befalazva, óra nullázva, alvázszám kicserélve, végül fehérre festve és matricázva vadi újként eladva, mikor a beépített fődarabjaira már rég lejárt minden garancia. Ha ez igaz, akkor annak a jogállása csúnya költségvetési csalás, valamint hatósági azonosító megváltoztatása, illetve a kilométerszámláló állásának megváltoztatása. Mindhárom Btk-s. Ahhoz, hogy ezt megtehessék, sokaknak benne kellett lennie, a típusbizonyítvány kiállítójától a vizsgáztató hatósági személyekig és a minisztériumi (EMMI) átvevőkig. A kocsi az átvételkor már így nézett ki:

https://sony872.blog.hu/2018/03/14/modulo_m108m_bemutato
(Tessék menteni mielőtt törlik az oldalt. Ez a Mészáros Csaba által szponzorált csókos blog az egyetlen, amely fotózhatta a kocsit.)

A 10 általános és 10 mammográfiás szűrőbusz számára az EMMI a BKV óbudai garázsában bérel helyet, ott is építették ki számukra az elektromos csatlakozásokat, az érzékeny szűrőberendezéseknek ugyanis állandó energiaellátás kell. A 10 db általános szűrőbusz a Kravtextől ott is van, de a másik 10 az sehol. A hírek szerint 9 db az Ikarbusnál készül(ne) Szerbiában, de őket sem fizették ki tehát abból sem lesz semmi. Azt az elkészült 1 db-ot pedig eldugták valahova úgy hogy fotó sem készülhet róla többé.

https://web.archive.org/web/20210508220417/https://zoom.hu/hir/2018/07/19/egy-mammografias-szurobusz-miatt-nyomoz-a-rendorseg-kilencnek-se-hire-se-hamva/

Nemzeti Buszgyártás, 2018.
azóta történt fejlemény:

https://www.facebook.com/vekehu/posts/10155419619196987

Három hónappal meghosszabbították a szállítási határidőt, mondvacsinált okokkal. Az elkészülésre természetesen semmi remény.

https://www.facebook.com/vekehu/posts/pfbid0qPyLNwpW5nHUsYP11sjFTHcDbaNs28Ce8XGSBRoJFyMumfcN9GnRZM3PLEE14Zxal

Tovább 

 

STOP-tábla: hol is kell megállni?


Sokan teszik fel a kérdést, hogy ha az útkereszteződés “Állj! Elsőbbségadás kötelező”, azaz STOP táblával van szabályozva, akkor hol is kell megállni. Vannak tévhitek, mint például az, hogy többször meg kell állni. Úgy érzem, hogy sokan nincsenek tisztában a szabályokkal, így egy kis segítséget nyújtanék.

A STOP tábla jelentését és magyarázatát a KRESZ (1/1975 KPM-BM együttes rendelet) adja meg, amit a következőképpen tesz meg a jogalkotó:

“ÁLLJ!

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 12 éve

Kedves Csaba,

b) „ÁLLJ! Elsőbbségadás kötelező” (11. és 12. ábra), a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésnél - a megállás helyét jelző útburkolati jel előtt, ilyen útburkolati jel hiányában az útkereszteződésbe való behaladás előtt - meg kell állni, és az a) pontban említett úton érkező jármű részére elsőbbséget kell adni. A vasúti átjáróra a megállás után a 39. §-ban foglaltak szerint szabad ráhajtani.
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.kpm

Ha van "Megállás helyét jelző útburkolati jel", akkor ott mindenképpen - még éjszaka vagy csekély forgalom esetén is- meg kell állni (a kérdezett esetről beszélek, de van még több eset, mikor ott kell megállni, például piros jelzést kapva a kereszteződésben, úttorkolatban, vasúti átjáróban vagy más helyen)

Miután a járművezető megállt (nem csoroghat), elindulhat és lassan csoroghat egészen odáig, ahonnan már belátja a forgalmat, mely részére elsőbbséget kell adni (becsorgás: a védett útvonalról érkezőket zavarni szabad, akadályozni nem szabad, veszélyeztetni, mint alapvető tiltás, tilos). Távolabb felfestett útburkolati jellel azért lehet találkozni, mert egy, az elsőbbséggel rendelkező útról érkező csuklós vagy szóló busz csak így tudna rákanyarodni az alárendelt útra. Ha nem így lenne felfestve, akkor nem tudna bekanyarodni, mert ott állnak a járművek közvetlenül a kereszteződésnél. A busznak pedig elsőbbsége van. Az elsőbbséget adó jármű vezetője azért mehet mégis előrébb, mert ennek hiányában nem tud elsőbbséget adni. De meg kell állni. Azért festenek fel útburkolati jelet is, mert egy jelzés (tábla) sokszor nem elég és így tudatosítsák a veszélyt és azért kell megállni egyszer a jelzésnél, mert így kevesebb a valószínűsége, hogy nagy sebességgel érkezik a kereszteződéshez, mert csak csorog, kisebb a sebessége. STOP táblát a nagyobb forgalmú védett útvonalak előtt helyeznek ki, máshol elegendőnek vélik a "mackósajt", STOP nélküli "Elsőbbségadás kötelező" táblát.

Ha a forgalomirányító jelzőtábla nem működik (műszaki hiba) vagy a középső lencse villog (működik, de arra figyelmeztet, hogy a jelzőtáblák és az útburkolati jeleket vegye figyelembe, illetőleg ezek hiányában az elsőbbségadási szabályokat: "jobbkéz", egyenesen haladó jármű elsőbbsége, kanyarodási szabály, kölcsönös udvariassági szabály).
Ha a középső lencse sárgán villog például éjszaka, azt az energia megtakarítása miatt kapcsolják ilyen működési módra, ugyanis villogva kevesebb áramot fogyaszt, mint folyamatosan égve és éjszaka kisebb a forgalom.

Tovább 

 

 

 

 

Azt aztán nem lehet mondani, hogy unalmasan éltek volna a görög mondák hősei… Itt van például Minósz király, aki vagy négyezer éve uralkodott Krétán. Nejére, Pasziphaére egynémely istenek őrületet bocsátottak, ezért aztán (hiába no, ilyenkor ez már csak így történik arrafelé) egy bikába lett szerelmes. Ekkor csöngetett be a palota kapuján Daidalosz, az athéni mester, aki korábban sajnálatos módon megölte Taloszt, az unokaöccsét, a fazekaskorong és a fűrész feltalálóját, mert nem szerette volna, ha a rokon nála is híresebb lesz… Ugyan halálra ítélték, de ő Krétára menekült.

Utolsó hozzászólás

Sunóm Nagéla üzente 15 éve

nosztalgia és a mai kisnagy valóság...és ezek áprilistól hatalmon
azt mondta ma a széles, hogy ő már eljuttatta a progiját Orbihoz, hogy kell 1 milla munka helyet teremteni.....mint egy munkatábor úgy fogunk kinézni..mindenki buszokat fog összerakni

Tovább 

Élcelődhetnénk azon, hogy lám, a volt közlekedési miniszter saját ˝különbejáratú˝ útja remekül példázza általános viszonyainkat.


Lehangoló, sőt, egyenesen kínos, ha egy volt közlekedési miniszter ˝különbejáratú˝ útja kritikán aluli. Mondjuk ki nyíltan, pocsék.

Márpedig ennek lehetünk szemtanúi a Soprontól nem messze lévő birtokon: a kúria kerítésének kapubejárójától az egyébiránt igényes épületig vezető, nem egészen százméteres út kisebb-nagyobb gödrökkel, kátyúkkal, hepehupával teli.

Tovább 

Hiába a tiltás, több tucatnyi autós hány fittyet a KRESZ-re, s parkol szabálytalanul a győri Dunakapu téren. Vajon miért tehetik ezt meg nap mint nap?

 

Az utóbbi hetekben több olvasónk is jelezte: hogyan lehetséges, miszerint a Dunakapu téren kéttucatnyi, de nem ritkán 40-50 autónál is több parkolhat nappal, amikor világosan jelzi tábla a téren, hogy behajtani csak engedéllyel szabad?

Nos, első körben megbizonyosodtunk az állításról, s valóban rengeteg autót hagy tulajdonosa a téren.

Tovább 

1883-1938 - 2. rész  

 

A M.K. Technológiai és Anyagvizsgáló Intézet megalakulása

 

Az Osztrák-Magyar Monarchia gazdasági egységének felbomlása, a vesztett háború és az országrészek elcsatolása miatt megváltozott közgazdasági helyzet következményeképpen a Magyar Királyi Technológiai Iparmúzeumot a belőle kiszakadt budafoki Magyar Királyi Ipari Kísérleti és Anyagvizsgáló Intézettel, valamint az 1891-ben létrehozott Magyar Királyi Lőfegyvervizsgáló Próbaállomással egyesítik.

Tovább 

1883-1938 - 1. rész

 

MEGNYÍLIK A M. KIR. TECHNOLÓGIAI IPARMÚZEUM

Bánki Donát1883. június 24-én Trefort Ágoston (1817-1888) vallás- és közoktatásügyi miniszter hivatalosan és ünnepélyesen megnyitja az általa alapított Technológiai Iparmúzeumot. Trefort beszédében kijelenti: „Csak legyen meg a kellő részvét az iparosok és kézműves osztály részéről, s állíttassanak kellő emberek a kellő helyekre: és ez az intézet is meg fogja hozni a várt gyümölcsöt." A tárgymutató szerint a múzeum már megnyitásakor 84 géppel, szerszámmal és 85 gyűjteménnyel rendelkezik.

Tovább 

A közlekedés „brémai muzsikusai


Bréma városában a lakosság 17%-a közösségi közlekedést, 22%-a a kerékpárt, 20%-a gyaloglást választja mindennapi utazásai során, és mindössze 40%-uk ül nap mint nap személygépkocsiba.


Ezekkel az eredményekkel az észak-németországi település kétségkívül helyet érdemel Európa mobilitási és fenntartható közlekedési tekintetben vezető városai között. A siker receptje azonban egyáltalán nem olyan rejtélyes, mint azt az irigylésre méltó számok alapján sejteni lehetne.

Tovább 

2009. december 28. - integratorforum.hu

Amikor az öv két életet véd - archív fotó

 

A balesetkutató orvosok már régen bebizonyították, hogy a terhes anyákra nézve a biztonsági öv használata semmiféle külön veszélyt nem jelent, ugyanolyan védelmet nyújt, mint másoknak, de a helyes alkalmazás nagyon fontos. Ügyelni kell a hevederszalag megfelelő vezetésére, ami azt jelenti, hogy a vízszintes ág a has alatt, a vállöv - felfutó ág - a has felett, illetve a mellek között feküdjön fel a testre.

Tovább 

 Frissebb bejegyzések

Régebbi bejegyzések 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 14 órája a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

A BP szerint az évszázad legnagyobb olaj- és ...

M Imre írta 14 órája a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

Magyarország legnagyobb autógyárát építi fel a Mercedes ...

M Imre 22 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 2 napja a(z) Tallós Rita (47), a Jóban Rosszban sztárja elütött egy gyalogost, aki takarásból az úttestre lépett. fórumtémában:

BalesetInfo: Hajnalban a Hungária - Thököly ...

M Imre írta 2 napja a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:

Elmebaj az úton, a legveszélyesebb dolgokat ...

M Imre írta 2 napja a(z) RoadPol faliújság 2025. képhez:

Roadpol_faliujsag_2025_2196823_6582_s

Nem lesz menekvés – egy hétre ellepik a rendőrségi ...

M Imre írta 2 napja a(z) Miért keletkezik a forgalmi dugó? videóhoz:

Az MI vezérli majd a közlekedési lámpákat – a magyar kutatók ...

M Imre írta 2 napja a(z) Utólagos díjfizetések jogosultsága az úthasználati díjak kapcsán (egy órás türelmi idő) blogbejegyzéshez:

Mostantól csak okosan az M1- M7 közös szakaszán – ...

M Imre írta 3 napja a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:

A villamos az jön. https://www. facebook.com/watch?...

M Imre írta 3 napja a(z) Esélyteremtő Budapest: fejlesztéseinkkel javítjuk a fogyatékossággal élő emberek életminőségét blogbejegyzéshez:

Megtartottuk a főpróbát – péntektől ismét a teljes...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu