Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
A fővárosi buszközlekedés hőskorában még úgy kellett leinteni a járműveket - megállók ugyanis nem voltak -, a második nagy világégés idején pedig az is megesett, hogy gumihiány miatt sínekre terelték a négykerekűeket. Az első busz 95 évvel ezelőtt tűnt fel Budapest utcáin, ötven éve pedig megjelentek az első csuklós járatok is - az alábbiakban a kezdetekre tekintünk vissza a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum napokban megnyílt tárlatának segítségével.
Az olajhozam csúcs kérdésével foglalkozó The Oil Drum honlap közzétett egy tanulmányt, amely megvizsgálja a kukoricából készült etanol előállítás energiamérlegét az Egyesült Államokban. Az átlag 1,01 - azaz előállított etanol energiatartalma mindössze 1%-kal több, mint amennyit befektetünk, de egyes megyékben az jön ki, hogy több energiát kell befektetni.
David Murphy és munkatársainak tanulmánya eredetileg az Environment, Development, and Sustainability c.
|
|
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
2010. november 3.
Hosszadalmas folyamat végére értek az Európai Unió közlekedési szakminiszterei Luxemburgban október 15-i ülésükön, amikor megegyeztek a fő nemzetközi közúti közlekedési folyosókon a tehergépkocsikra kivethető díjakat szabályozó úgynevezett Euromatrica-irányelv korszerűsítésében. Fennállása óta szorgalmazza a Levegő Munkacsoport, hogy a közutak használatáért és az általuk okozott környezeti károkért, mások zavarásáért Magyarországon is fizetnie kelljen a gépjármű-tulajdonosoknak.
2010. október 30.
A zajszennyezés csökkentése érdekében Ferihegynél jelentősen korlátozni kell az éjszakai repüléseket egy nemrég hozott – még nem jogerős – bírósági ítélet szerint.
A Rákoshegyi Polgári Kör 2006-ban pert indított a Budapest Airport Zrt. ellen a zajos repülés korlátozásáért. Ezt első fokon elvesztették, ám tavaly a Fővárosi Bíróság a kerületi bíróságot a per újratárgyalására szólította fel. Az új eljárás jelentős sikereket hozott, ami a repterek környezetszennyezése ellen folytatott hazai küzdelem mérföldkövének tekinthető.
Hét ötlet, amelyekkel kellemesebbé és biztonságosabbá teheti a téli autózást!
Vezetési stílusunk jelentős hatást gyakorol az üzemanyag-fogyasztásra, különösképpen télen. Hideg időjárási viszonyok között a fogyasztás hirtelen megnő, időnként akár 50 %-kal is emelkedik. Ez megterheli a zsebünket és a környezetet is. A Goodyear az alábbi lépéseket javasolja az idei télen, hogy segítsen visszafogni a túlzott üzemanyag-fogyasztásunkat:
BÁNJON FINOMAN AZ AUTÓJÁVAL!
Körülbelül 30 centiméter széles vörös csíkot festett fel az M2-es fõút közepére - a két fehér záróvonal közé - az Állami Autópálya Kezelõ Zrt. A Magyarországon elsõként alkalmazott feltûnõ forgalomtechnikai megoldással a súlyosan balesetveszélyes úton két helyen is azt szeretné elérni az útkezelõ, hogy ahol nem lehet elõzni, ott "háromszor is gondolják meg ezt az autósok" - fogalmazott a cég szóvivõje.
Winkler-Virág szerint az M2-esen kizárólag frontális ütközésekbõl és sávelhagyásból vannak a halálos balesetek.
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Ha két tűzoltó veterán járművet restaurál, annak logikusan csak tűzoltó szerkocsi lehet az eredménye. Próbavonulást is tettünk a létrás antiszáguldóval.
Vegyük úgy, hogy riasztás. Képzeletben lecsúszom a minden akciófilmes tűzoltójelenetben szereplő rúdon, futok a szerkocsihoz, feltépem a lemezajtót és beugrom. Iszonyú fájdalom nyilall a jobb lábamba.
Hát persze, megint elfelejtkeztem a kézifék karjáról! Kiengedem a rögzítést, már taposom is a féket, közben gyújtást adok, és várom a "sószóró" felizzását.
Letolja az útról az autóját egy másik sofőr? Előzés közben ráhúzza a járművét a kocsijára, majd előzés után hirtelen a fékre lép? A rendőrség szerint az agresszív sofőrök okozta balesetveszélyes szituációk ellen nem sok mindent tudnak tenni, és az ügyvéd is állítja, nehéz a büntetés, pedig mindez súlyos bűncselekmény. Mit tehetünk, hogy megbüntessék a balesetveszélyes autósokat, és hogyan ússzuk meg sérülés nélkül ezeket a szituációkat?
A magyar autógyártásnak ugyan nem sikerült megvetnie a lábát, azonban hazai mérnökök és fejlesztők beírták magukat az iparág nagykönyvébe.
Magyar mérnöknek köszönheti dízelmotorjait a BMW, autói biztonságát a Mercedes-Benz, a karburátort pedig az egész autóipar.
Dr. Anisits Ferenc
|
|||
Korunk egyik legismertebb magyar mérnöke az autóiparban, akit a szakma csak "Dízelpápának" becéz.
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
A klasszikus amerikai autóknak van egy utánozhatatlan egyedi íze. A világ felett álló nagy pénzzel tömött Dagobert bácsi hatalmas országában sosem fukarkodtak ha fém és acél kellett egy autóhoz. A két világháború között az 1930-as évek végén pedig végképp nem. Kilábaltak a kor nagy gazdasági világválságából, széles fényes fehér mosoly jutott az átlagpolgárnak, no és egyre több kerék.
Míg nálunk fehér holló volt az automobil, és jó barát maradt a szekér, addig odaát már szép színes plakátok hírdették a mobilizáció diadalát.
M Imre írta 22 órája a(z) Ikarus 55-ös (Faros) pózol Ikarus fanatikusok fényképezőgépeinek a pásztói vasútállomásnál (Vasparipák - Gajdos Márk) képhez:
Vasparipák - Gajdos Márk oldala: Tegnap egy újabb ...
M Imre 22 órája új képet töltött fel:
M Imre írta 22 órája a(z) Mindenségit! #12 - Havasi Zoltán (Budapest Bike Maffia) videóhoz:
A Szentesi Vagányokkal három éve kezdődött minden, amikor ...
M Imre 22 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 23 órája a(z) BKV Toborzó videóhoz:
RegionalBahn: Ritkán volt ilyen eddig a villamosvezetők...
M Imre írta 1 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:
Népmesei fordulatokban sem szűkölködött a pénteken...
M Imre írta 1 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Oroszországban visszahívják a Lada Vesta autókat a ...
M Imre írta 1 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Arcod, amikor megkérdezik, hogy: - Ugye, nem felejtetted ...
M Imre írta 1 napja a(z) Új autó a családban blogbejegyzéshez:
A kocsi második élete: hogyan maradhat forgalomból kivont ...
M Imre írta 1 napja a(z) Űrhajós - magyaros (A nyolcadik utas: a Halál) képhez:
Szombaton lépett fel a Budapest Parkban a Bagossy ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás