Közlekedés: blog

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3244 db
  • Videók - 2965 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 889 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3244 db
  • Videók - 2965 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 889 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3244 db
  • Videók - 2965 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 889 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3244 db
  • Videók - 2965 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 889 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei

A balesetek túlnyomó része ősszel történik, amikor a látási viszonyok jelentősen megváltoznak. Pedig gyermekkorban, a "piros: tilos, zöld: szabad" alapigazsággal nagyjából egy időben megtanulunk egy másik fontos szabályt: látni és látszani. Hol van akkor a hiba?

Forrás: MTI
 

Ellenőrizzük működésüket,

és használjuk nappal is a világítóberendezéseket!


A korlátozott látási viszonyok elsősorban lakott területen kívül veszélyesek, egyrészt a közvilágítás hiánya, másrészt a jóval nagyobb sebesség miatt.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 8 éve

Látni és látszani – 2016-ban is!

A Látni és látszani az ORFK Országos Baleset-megelőzési Bizottság és az XMEDITOR közös közlekedésbiztonsági kampánya, amely 2012 óta törekszik arra, hogy a balesetmentes közlekedés érdekében felhívja a figyelmet a látás és láthatóság kiemelt fontosságára. Tavaly háromszáznál is több autós szakszerviz és közel száz optika állt a Látni és látszani szlogen mögé, míg a másik oldalon a 21 ezret is meghaladta azon autósok száma, akik a kampányhoz csatlakozva is kifejezték, mennyire fontos számukra a biztonságos közlekedés.

Az országos kampány kereten belül a személy- és tehergépkocsik, a motorkerékpárok – és a kerékpárok – vezetői 2016-ban október 1. és december 10. között térítésmentesen élhetnek azzal a lehetőséggel, hogy járművük láthatóságért felelős alkatrészeit az akcióhoz csatlakozott szervizekben megvizsgálják. A regisztrált optikákban pedig díjmentes látásellenőrzéssel és hasznos tanácsokkal várják a járművezetőket. Idén a november 7-től december 10-ig tartó ellenőrző szakasz idején számíthatunk olyan fokozott közúti ellenőrzésekre, mely során a rendőrség teljes körűen és kiemelten ellenőrzi majd a személy-, illetve haszongépjárművek, valamint motorkerékpárok és kerékpárok világítását, a láthatóságot, továbbá a jogosítványban előírt szemüveg viselését. Minden közlekedő érdeke, hogy átvizsgáltassa járművét, annak világítástechnikai berendezéseit és ellenőriztesse látását. Ehhez a Látni és látszani díjmentes akciónál jobb alkalmat keresve sem talál!
http://latnieslatszani.hu/hu/latni-es-latszani-kozlekedesbiztonsag-2012_224.html

Tovább 

2008

Vajon mi köti össze Pécelt, Paksot és Pekinget? Az idei nyári olimpia révén két veterán korú jármű, egy Robur kisbusz és egy oldalkocsis Pannónia T5. A Közlekedési Múzeumból elrajtoltak a kalandorok.

 

Fotó: Gergely Béla
Több mint 24 ezer kilométeres út vár az NDK buszra és a magyar motorkerékpárra
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Pontosabban csak szimbolikus volt az indulás, mert a féléves előkészítő munka ellenére sem kaptak beutazási engedélyt Oroszország területére.

Tovább 

 

A terepjáró szó hallatán sokaknak azonnal megnő a pulzusszáma. Van, akinek azért, mert azonnal saras, sziklás, meredek ösvényt vizionál, van, akinek azért, mert letaposott aljnövényzetet, menekülő állatokat lát, és vannak olyanok is, akiknek a fényesen csillogó, krómozott alkatrészek, a karcmentes karosszéria, a nagy lökettérfogatú motorok és széles gumik jutnak eszébe. Eltérőek a szempontok, egy azonban bizonyos: a terepjárók nem csupán egy fontos piaci szegmenst alkotnak, de komoly indulatokat is kiváltanak.

Tovább 

A szépség belülről fakad - tartja a mondás. Jó néhány autó esetében azonban a karosszéria nem engedi kiszabadulni az esztétikumot. Íme 2008 legcsúnyább autói.

 

Teljesítmény, gazdaságosság, helykínálat, kényelem, biztonság, ár-érték arány - számtalan szempont szerint lehet értékelni vagy kiválasztani egy autót.

Ahogyan azt szubjektív Év autója szavazásunk is bizonyította, eltérő, kinek, melyik paraméter a legfontosabb, de elsőre mégiscsak a külseje alapján ítélünk meg egy kocsit, és hiába a miénk a számunkra legmegfelelőbb autó, ha a szomszéd megjegyzéseit megelőzendő mindig egy utcával odébb kell parkolnunk.

Tovább 

A 3,7 milliós hazai gépjármű-állomány után majdnem százmilliárd forintnyi kötelező felelősségbiztosítási-díjat fizettek be az üzembentartók, ennek közel a felét utalták vissza a biztosítók a károsultaknak. A statisztikák szerint a kockázatosabb ügyfelek nem feltétlenül az erős autók sofőrjei: a 24 évnél fiatalabbak és az idősek okoznak sok balesetet, a nők viszont jóval kevesebbet, mint a férfiak. Közlekedési szempontból a legveszélyesebb helyszín a nagyváros.

Tovább 

A rengeteg pénzből, több ezer ember közreműködésével készült autóknál is előfordulhatnak elképesztő bakik. Izzó nélküli tolatólámpa, takony, önkielégítés és prostituált, mint típusnév, nemi szervre emlékeztető hűtőmaszk - összeállításunk az autóipar banális, mégis nagyhatású fiaskóiról.

 


Remek családi autó volt a Corvair. Csak éppen életveszélyes


Egy-egy új modellt évekig fejlesztenek, ezalatt bőven van alkalom végiggondolni a lehetséges hibákat, még használhatóbbá tenni a típust - gyakran azonban még így is előfordulnak problémák, néha olyan alapvetőek, amire azt gondolnánk, egy autógyári gyakornok is azonnal észreveszi.

Tovább 

2009. 03. 27

Nem csak a kátyúk felmérése a fővárosi útellenőrök feladata. Figyelik az úttartozékok állapotát is, a kiálló csatornafedeleket, elhárítják a balesetveszélyt és dokumentálják a feltárt problémákat. Ha a sárga villogós autók lassabban mennek, az autósok türelmetlenkednek, ha a buszsávban közlekednek, a rendőrök büntetnek, ha megállnak járdát ellenőrizni, akkor pedig a parkolóőrök. Elkísértünk egy útellenőrt napi körútjára.


Tizenegy autó
járja folyamatosan Budapest több mint ezer kilométernyi fő- és tömegközlekedési útvonalát. 

 

A Fővárosi Útellenőri Szolgálat munkatársai egyenként naponta nagyjából százharminc kilométert járnak be, nem csak az útpályát, hanem a közúti jelzőtáblákat, a járdákat, különböző közműfedeleket, utcabútorokat is ellenőrzik.

Tovább 

Apróbb koccanásokból is hatalmas dugók alakulnak ki időnként, amiért sokan a helyszínelőket hibáztatják. Szembesítettük az ORFK-t ezzel a váddal, és azzal is, hogy a rendőrök állítólag sokszor lebeszélik a balesetek résztvevőit a feljelentésről. Tisztázzuk továbbá, mikor kell rendőrt hívni, és mi a dolguk pontosan.

 

Forrás: MTI
Súlyos balesetek esetén teljes útzárra van szükség a nyomrögzítéshez


"A baleset miatt a környéken óriási dugó alakult ki, a 6-os főúton a Lágymányosi híd felé mintegy három kilométeres sorban araszolnak a járművek." "A 71-es főutat a rendőrség teljes szélességben lezárta, a forgalmat elterelte; az útszakaszon nagy a torlódás."  "A baleset részleteinek kivizsgálása idejére az út egy részét lezárták, nagy forgalmi dugó alakult ki." "A helyszínelés idején teljes útzár van a 44-es főúton, óriási torlódás alakult ki." "A baleset miatt a forgalmas 8-as főút mindkét sávját lezárták, a forgalom áll, nagy a torlódás" - hírek az elmúlt hetek sajtójából.

Tovább 

Ha megkérdezik, mi az autóipar legjelentősebb magyar találmánya, szinte mindenki a porlasztót említi. Jogosan, hiszen forradalmasította a belső égésű motorokat, a hőskortól egészen a közelmúltig a benzines gépkocsik szerves része volt. Bánki Donát, a karburátor egyik feltalálója százötven éve született, ez alkalomból felidézzük munkásságát.

 

Forrás: MTI
Az első Bánki-Csonka-féle postaautó


Egy kis községben, a Veszprém vármegyei Bánkon - a ma Komárom-Esztergom megyéhez tartozó Bakonybánkon - született 1859. június 6-án Löwinger Donátként, nevét húszévesen változtatta meg.

Tovább 

Milyen lesz a közlekedés húsz év múlva Magyarországon? Budapesten például kevesebb lesz a dugó, rugalmasabb zöldhullámok és változó képű táblák irányítják a mainál kevesebb autót, mert az emberek a Margitsziget alatt metróznak majd. A KRESZ tiltja a száguldást a települések között, mégis gyorsabb lesz az autózás, miközben sokkal kevesebb lesz a baleset. Sajnos a közlekedés drágulni fog: emelkednek a tömegközlekedés, az autók és a bírságok árai, egyre több helyen lesz majd útdíj, és már a közeljövőben meg kell barátkoznunk a városokban a dugódíjjal.

Tovább 

 Frissebb bejegyzések

Régebbi bejegyzések 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 18 órája a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:

A villamos az jön. https://www. facebook.com/watch?...

M Imre írta 22 órája a(z) Esélyteremtő Budapest: fejlesztéseinkkel javítjuk a fogyatékossággal élő emberek életminőségét blogbejegyzéshez:

Megtartottuk a főpróbát – péntektől ismét a teljes...

M Imre 23 órája új videót töltött fel:

M Imre 1 napja új képet töltött fel:

Mas_nore_gondol__biztonsagi_ov_2198883_2216_s

M Imre írta 1 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Anthony Hopkins horrorisztikus videóval tréfálta meg Kim ...

M Imre írta 1 napja a(z) Így alakul át a Forma-1 2018-tól blogbejegyzéshez:

Elege van a drámából: alig tette ki a lábát Horner, Verstappen ...

M Imre írta 1 napja a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:

Rendőrautót akart lopni egy strandpapucsos férfi...

M Imre írta 1 napja a(z) Tallós Rita (47), a Jóban Rosszban sztárja elütött egy gyalogost, aki takarásból az úttestre lépett. fórumtémában:

Etyek Polgárőrség: Ezek képek ma délután készültek a BUBA ...

M Imre írta 1 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:

A BKK-nak meg kell fizetnie a tavaly kiszabott 200 milliós ...

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu