Közlekedés: blog

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3265 db
  • Videók - 3051 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 889 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3265 db
  • Videók - 3051 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 889 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3265 db
  • Videók - 3051 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 889 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3265 db
  • Videók - 3051 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 889 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei

Kenőpénz elfogadásán érték tetten a rendőrök a Terézvárosi Közterület-felügyelet vezetőjét, akik rögvest házkutatást is tartottak nála. A Magyar Hírlap információi szerint a vezetőt a Peterdy utcában kapcsolták le a nyomozók.


Az értesüléseket a Budapesti Nyomozó Ügyészség szóvivője is megerősítette. A kerületi közterületes vezetőt hivatalos személy által, kötelességszegéssel elkövetett vesztegetés bűntettével gyanúsítják.

 

Közterület-felügyelő (a kép illusztráció)

 

A hírek szerint 2008-ban és 2009-ben havonta 500-800 ezer forintot fizettek neki azért, hogy kerékbilincselésre ösztönözze a VI.

Tovább 

Nem csak hazánkban jelentenek komoly problémát a gyorshajtások. Nagy-Britanniában is megszaporodtak a sebességtúllépésből eredő balesetek, gázolások.


Éppen ezért Leicester városának vezetői formabontó megelőző-módszerhez folyamodtak. Életnagyságú gyermekbábukat helyeztek el a legforgalmasabb útszakaszokon.

 


A fémből készült bábuk leginkább hatalmas csocsófigurákra emlékeztetnek, mégis, a szakértők szerint kiválóan alkalmasak arra, hogy lassításra ösztönözzék a száguldozó autósokat és motorosokat.

Tovább 

 

A sógoroknak elég 1 nap is a felújításokra

 

 

Utoljára 10 éve cserélték a Nagykörúton a síneket, most ismét fel kell újítani a 4-es és a 6-os villamos vonalát, mert a BKV szerint a megnövekedett forgalom miatt elhasználódott a pálya. Ugyanakkor a szomszédos Ausztria fővárosában, Bécsben például 25-30 évig tartanak ki a villamossínek – hívta fel a figyelmet az MR1 Kossuth Rádió.

 

A 180 perc című műsornak Helmuth Portele, a bécsi Villamos Múzeum alapítója elmondta, hogy a 25-30 év alatt cserélni csak akkor kell a síneket, ha változik az adott útvonal forgalma, és ahhoz kell igazítani a vonalat is.

Tovább 

Pár napja egy újabb rémhír terjeng a budapesti vonaljegyekről. Ezzel szemben az igazság ez:

A vonaljegy az utazás megszakítása és átszállás nélkül 60 percig érvényes a felszíni járatokon, és a metrón is, de csak a metróról-metróra való átszállásra jogosít fel.


Idézet a jegyről:

„Érvényes egy utazásra, átszállás és az utazás megszakítása nélkül, autóbuszon, villamoson, trolibuszon, fogaskerekűn a járatok teljes hosszán, HÉV-en a Budapest határán belüli vonalszakaszokon.

Tovább 

A Margit híd felújítása kapcsán felmerült, hogy meg kéne oldani a forgalom zavartalan haladását, a híd valamilyen formában történő kiváltását. De például a tömegközlekedésről eddig nemigen esett szó ....

 

Bár a honvédség szakemberei képesek lennének egy előre legyártott elemekből álló, úgynevezett utászhidat kiépíteni a Duna felett, az elemeket meg kellene vásárolni, mert azok nem állnak rendelkezésre. A Margit híd felújítása miatt merület fel, hogy a kieső átkelőt pontonhíddal vagy más, ideiglenes szerkezettel lehetne helyettesíteni.

Az MTI annak kapcsán kereste meg a Honvédelmi Minisztériumot (HM), hogy lapunk a napokban beszámolt róla (lásd lentebb), utászhíddal is ki lehetne váltani a Margit hidat, amelynek felújítása augusztus 21-től jár forgalomkorlátozzással, akkortól viszont egy évig.

Tovább 

Szegeden a közelmúltban igen sok fejlesztés megvalósult. Többek között a kerékpárosok javára.

 

Előzmény

 

Szegedi Kerékpárutak engedélyezési terveinek véleményezése
Szeged MJV Önkormányzatától szegedi csoportunk véleményezésre megkapta a következő terveket: (Forrás: Ifj. Nagy Gábor hozzászólása, Crticalmass)


Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése, B + R kerékpártárolók
Szeged, Fő fasor kerékpárút
Szeged, Vár u. – Károlyi u. kerékpárút
Szeged, Mars tér kerékpárút
Szeged, Kossuth Lajos sgt.

Tovább 

A KRESZ betartása a biztonságos közlekedést szolgálja - legtöbbször. Néha viszont akkor cselekszünk logikátlanul, sőt azzal teremtünk balesetveszélyt, ha pontosan követjük az előírásokat, és éppen a szabálysértéssel érjük el azt, amire a jogalkotó is törekedett.



Elenyésző azon autósok száma, akik soha nem követtek el szándékos szabálysértést. Ez első olvasatban kissé megdöbbentőnek tűnhet, de most nem száguldozásra, piros lámpán áthajtásra, és még csak nem is menet közbeni telefonálásra vagy a megállni tilos tábla figyelmen kívül hagyására kell gondolni.

Olyan példákat gyűjtöttünk össze, amikor a gépjárművezető gyakorlatilag belekényszerül a szabályszegésbe, hogy ne hozza lehetetlen helyzetbe magát vagy közlekedőtársait.

Tovább 

A feketegazdaság egyik legjövedelmezőbb üzletága ma Magyarországon az autólopás, és az abból táplálkozó illegális alkatrész-kereskedelem. A kárt 110-130 milliárdra becsülik évente, mintegy ezer illegális bontó élhet a tolvajokból. Lopott kocsiból származó alkatrészt egyébként nem nehéz szerezni, kis segítséggel magunk is találtunk feltételezhetően lopott, mindenesetre a valós árnál 80 százalékkal olcsóbb alkatrészt. A hatóság eközben csaknem tehetetlen: a rendőrök nem tudnak bizonyítani, a vámosok nem tudnak ellenőrizni, a kormányzat pedig elbukott a donortolvajok elleni harcban.

Tovább 

A vezetői engedély megszerzéséhez elavult tananyagot is magolni kell, vezetni viszont az sem tud rendesen, aki nem bukik meg a vizsgán. Közben az oktatók egy része csal. Ősztől lassan változni kezd a helyzet: az oktatók és a jogosítványra várók képzését is átalakítanák. A gyakorlati vezetéstechnikai képzés azonban az új rendszerből is kimaradhat, nehogy túlzottan felbátorodjanak a tanulók, vagy ellenkezőleg, nehogy megijedjenek a tanpályán.

 

"Az első forgalmi vizsga megfelelési arányok évről évre romló mutatókkal jelzik a gyakorlati felkészítés egyre gyengülő színvonalát" - a szomorú tényközlés nem mai, még 2006 elején írta ezt az Autóvezető című szaklapba  (ma Tanulóvezető) Ipolyi-Keller Imre, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) akkori elnöke.

Tovább 

Bekeményít a szabálytalanul parkolókkal szemben Budapest: egy új törvénymódosítás szerint októbertől a közterület-felügyelők elszállíthatják a tilosban álló autókat. Eleinte 28, később jóval több lopós autó szedi majd össze a járműveket, a korábbihoz képest más technikával, hogy ne törjék össze őket, ahogy az korábban többször előfordult. Az elszállított autókat több tízezer forintért lehet kiváltani, de egy idő után eladhatják a kocsikat a felügyelők, a szállítást akadályozó tulajdonosokkal szemben pedig gumibotot és gázsprayt is használhatnak.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 1 éve

Elszállítjuk a közlekedést akadályozó járműveket | 2012.

Hosszú évek óta megoldatlan problémát jelentett, hogy a figyelmetlen vagy nemtörődöm autósok a villamossínekre vagy az autóbuszok, trolibuszok útjába parkoltak, akár hosszú időre akadályozva azok közlekedését.

December 1-től elszállítjuk a budapesti közterületekről azokat a szabálytalanul parkoló vagy üzemképtelen gépkocsikat, amelyek akadályozzák a közösségi közlekedést. Az erről szóló négyoldalú megállapodást pénteken írta alá Budapest Főváros Közterület-felügyelete, a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt., a Budapesti Közlekedési Központ és a Fővárosi Katasztrófavédelmi Főigazgatóság.

A szabálytalan parkolások miatt leginkább érintett útszakaszok:

-- VII. kerületi Alpár utca (79-es jelzésű trolibuszok),
-- III. kerületi Bécsi út – III. Nagyszombat utca – II. Vidra utca (17-es jelzésű villamosok),
-- XIII. kerületi Budai Nagy Antal utca (75-ös, 76-os jelzésű trolibuszok),
-- VII. kerületi Dohány utca – Kazinczy utca kereszteződése (74-es jelzésű trolibuszok),
-- IX. kerületi Lónyay utca (15-115-ös jelzésű autóbuszok),
-- VIII. kerületi Mária utca (83-as jelzésű trolibuszok),
-- XII. kerületi Márvány utca (105-ös jelzésű autóbuszok),
-- VII. kerületi Nefelejcs utca (78-as jelzésű trolibuszok).

Budapesten majdnem minden nap két olyan esemény történik, amely során a tömegközlekedési eszközök közlekedését akadályozzák.

Amennyiben nem szabálytalan parkolásról, hanem baleset helyszínéről van szó, akkor a rendőrségi eljárást követően a közlekedési útvonalból a lehető legrövidebb időn belül biztonságos helyre elszállítják a járművet, majd átadják azt a tulajdonosának vagy a felelős őrzést végző rendőrhatóságnak.
https://web.archive.org/web/20160727035002/http://www.bkk.hu/2012/11/elszallitjuk-a-kozlekedest-akadalyozo-jarmuveket/
___

Évente több mint félezer ilyen eset történik: legtöbbször a Margit híd budai hídfőjénél a 17-es villamos, a Mária utcában a 83-as troli és a belvárosban a 15-ös busz vonalán bénítják meg a forgalmat. Szintén nagyon gyakori probléma, hogy a megállóhelyek környezetében megálló gépjárművek nehezítik a közösségi közlekedési járművek beállását, az utasok biztonságos le-és felszállását.

Ki viszi el az autót?

A közlekedést akadályozó autósok okozta probléma megoldása érdekében összefogott a Főváros, a BKK, az FKF Zrt. és a Katasztrófavédelem. 2012. december 1-jén munkába állt egy speciális gépjármű, mely elszállítja a közösségi közlekedést akadályozó autókat. Minden esetben jelen van egy közterület-felügyelő, aki intézkedhet, ha szabálysértést tapasztal, és aki részletesen dokumentálja az esetet.

Mekkora bírságot kell fizetni?

A szabálytalanság sokba kerül. A helyszíni bírság 5 000 forinttól 50 000 forintig terjedhet, ha azonban eljárásra kerül a sor, elérheti a 150 000 forintot is. A szabálysértési bírság megfizetése mellett a gépjármű tulajdonosának számolnia kell az elszállítási költségek megfizetésével is, amely a fővárosban jelenleg 20 000 forint alkalmanként. Ehhez a díjtételhez kapcsolódik még a gépjármű őrzése és tárolása, mely naponta 1200 forint.
https://web.archive.org/web/20170502040718/http://www.bkk.hu/parkolas/2012/11/elszallitjuk-a-kozlekedest-akadalyozo-jarmuveket/

Tovább 

 Frissebb bejegyzések

Régebbi bejegyzések 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 4 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Ki a baljós kozmetikai hírek hozója, vivője? A ...

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 3 napja a(z) Közlekedésre nevelés fontos számodra? - 2. fórumtémában:

Egy ideje a szőregi buszmegállókat járja ...

M Imre írta 3 napja a(z) Keleti pályaudvar (Budapest-Keleti) - ha jön az apokalipszis képhez:

Keleti_palyaudvar_budapestkeleti__ha_jon_az_apokalipszis_2197520_6866_s

Mégis újraindult a forgalom a Keletiben | 2025. szeptember ...

M Imre írta 3 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

A pár hete lezárult vizsgálat HIVATALOS...

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 4 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

Nem várták meg a katasztrófavédelmet, inkább a ...

M Imre írta 4 napja a(z) Hollandiában élek, ... a kerékpározás remek testmozgás is.” - Laurence van Seventer (Lolo Palazzo) képhez:

Hollandiaban_elek__a_kerekparozas_remek_testmozgas_is__laurence_van_seventer_lolo_palazzo_2011443_6517_s

Budapest Városháza: Új, zárt kerékpártárolók Óbudán A ...

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu