Közlekedés: blog

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3240 db
  • Videók - 2938 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 888 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3240 db
  • Videók - 2938 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 888 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3240 db
  • Videók - 2938 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 888 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3240 db
  • Videók - 2938 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 888 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Régebbi hírek

Még régebbiek 

Közlekedés klub hírei

A VEKE nem szemléli tétlenül a BKV körüli eseményeket, hanem megpróbálja a helyzet javítása érdekében szakmai tudását és felhalmozódott ismereteit is a köz javára elérhetővé tenni. Egyértelmű elvárás a költségcsökkentés, a minél hatékonyabb működés, ám az intézkedések nem mehetnek a szolgáltatás minőségének rovására, nem okozhatnak károkat az utasoknak. Az alábbiakban ezért egy olyan javaslatcsomagot teszünk közzé – a teljesség igénye nélkül, kisebb és nagyobb horderejűeket egyaránt –, amelynek elemei eddig nem kerültek szóba, de a szakmát ismerők számára egyértelműek.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 5 hónapja

Immár 61 éve közlekednek a magyar vaspályákon a MÁV V43-as sorozatú Szili becenevű villanymozdonyai. A mozdonysorozat óriási karriert futott be az elmúlt több mint fél évszázadban és nagy valószínűség szerint még hosszú ideig velünk maradnak. Lássuk hogyan jött létre és lepte el a magyar vasútvonalakat a MÁV legnagyobb példányszámban épített villanymozdony típusa.

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2024/02/04/a-magyar-vasuti-jarmugyartas-legendai---a-szili/

http://www.regionalbahn.hu/2015/01/V43-szintervek.html

https://cethalbogyo.hu/v43-szili-mozdony-grafika/

https://hu.wikipedia.org/wiki/M%C3%81V_V43_sorozat

Tovább 

A kormány készülő rendeletében beárazta a közlekedési szabálysértéseket. Aki helyszínen fizet fele pénzzel megússza, de még ez is háromszorosa lehet a mostani tarifának. A rendőr nem mérlegelhet április 15-től.

 

network.hu

 

Hatékony pénzbeszedés vagy a balesetek csökkentése - ez a mottója a kormány legújabb rendeletének - amely egységesíti április 30-tól egyes közlekedési szabálysértések tarifáit. A rendelethez fűzött indoklás szerint természetesen a kormány közlekedésbiztonság javításával indokolja az egységestést.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 13 éve

Blog frissítve.

Tovább 

 

Az Igazgatóság döntése alapján a kár minimalizálása érdekében elrendeli a magyar nemzeti légitársaság üzemszerű működésének beszüntetését. Ennek értelmében február 3-án 06:00 órától, 66 évnyi csaknem folyamatos működés után, nem szállnak fel Malév repülőgépek.

„Sajnos bekövetkezett az, amitől a legjobban tartottunk, és aminek elkerüléséért mindent megtettünk. Bár az utóbbi napokig még volt remény az üzemeltetés folytatására, és az utasok bizalma töretlen volt, de az utóbbi napokban megjelent információk hatására a szolgáltató partnerek elvesztették bizalmukat, és egyik napról a másikra elkezdték előre kérni az általuk nyújtott szolgáltatások kifizetését.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 13 éve

Átfogó vizsgálat a Malévnál
2012.01.27. Jogi Fórum/ Kormany.hu

Az állam számára különösen káros konstrukciók, offshore szálak, strómanok, jogi szabálytalanságok jellemezték a nemzeti légitársaság privatizációját és visszavásárlását is - jelentette be Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos csütörtöki sajtótájékoztatóján.

A kormánybiztos elmondta, a nemzeti szimbólumnak is tekinthető légitársaság 2007-es eladását és 2010-es visszavásárlását fél éven keresztül vizsgálta. A vizsgálat megállapította, hogy a szocialista kormányok kényszerpályára sodorták a Malévot, a társaság jelenlegi helyzetében nehezen látható kiút - húzta alá Budai Gyula.

A vizsgálati jelentés tartalmazza azt is, hogy az előző kormányok az Európai Unió szabályainak nem megfelelően nyújtottak állami támogatást a Malévnak, ezt az Európai Bizottság január elején meghozott határozata is megerősítette. A 2007-ben és 2010-ben adott jogellenes finanszírozás miatt 70 és 100 milliárd forint közötti összeget kell visszafizetnie a Malévnak - tette hozzá.

A jog nem tudása nem mentesít senkit

Budai Gyula aláhúzta: a szocialista kormányok szándékosan szegték meg a nehéz helyzetben lévő állami vállalatok támogatására vonatkozó uniós irányelveket. Ezek közül a kormánybiztos kiemelte, hogy jog szerint semmilyen magánforrás nem járulhatott volna hozzá a Malév támogatásához, a 2007-es privatizációjakor mégis ezt történt. 2010-ben, amikor a Bajnai-kormány visszavásárolta a Malévet, szintén megszegték ezt a normát.

A jog nem tudása nem mentesít senkit, az akkori pénzügyminisztereknek tisztában kellett volna lenni döntéseik következményeivel - mondta Budai Gyula.

A Malév csak rosszul járhatott

Budai Gyula ismertette a privatizáció és a reprivatizáció hátterét. A 2007-es magánosításkor egy olyan részvénytársaságnak adták el a Malévot, amit erre a célra hoztak létre, közvetlen tulajdonosai pedig szintén strómanok. Példaként említette, hogy a cégnek 200 millió forint volt az alaptőkéje, pedig vállalta, hogy tőkét emel a Malévban 14 milliárd forint értékben. Offshore cégeken keresztül a szálak egy orosz befektetőhöz és egy orosz bankhoz vezettek - folytatta a kormánybiztos. Bonyolult garancia és viszontgarancia ügyletekkel elérték, hogy a Malév gyakorlatilag saját magát finanszírozta meg. Az állam számára ennyire rossz konstrukció 20 év alatt nem született - jelentette ki Budai Gyula.

Reprivatizáció, rossz kilátások, feljelentés

2010-re a Malév újra nehéz helyzetbe került, a Bajnai-kormány úgy döntött, hogy visszavásárolja a társaság többségi tulajdonrészét. A 95 százalékos állami részvénycsomag mellett viszont 5 százalékos kisebbségi tulajdonosként maradt a cégnél az orosz befektető, ráadásul olyan konstrukció mellett, hogy érdemben befolyásolni tudja a Malév üzletmenetét.

A Malév a működőképessége határára érkezett, az előző kormányok okozta csapdahelyzet miatt nehezen látható a kiút, a cég kényszerpályán mozog. Állami támogatás a bizottsági döntés miatt többé már nem nyújtható, szakmai befektető pedig nem jelentkezik ilyen feltételek mellett, ahol a kisebbségi tulajdonos meg tudja akadályozni a fejlesztéseket.

Budai Gyula bejelentette: a szándékos szabálytalanságok miatt öt büntetőfeljelentést tett a Központi Nyomozó Ügyészségen.

A részletes dokumentáció megtekinthető az elszámoltatási- és korrupcióellenes kormánybiztos honlapján:
http://elszamoltatas.kormany.hu/

Forrás: http://www.jogiforum.hu/hirek/27093

Tovább 

Valószínűleg senkinek nem mondunk azzal sok újat, hogy a magyarországi kerékpáros infrastruktúrák színvonala hagy némi kívánnivalót. De vajon mi az oka annak, hogy még mostanában is annyi használhatatlan kerékpárút épül?

Nagy valószínűséggel nem a pénzen múlik, hiszen a hibás megoldások is jelentős anyagi befektetéseket kívánnak, sőt, sokszor a rossz megoldás kerül sokkal többe. Sokkal inkább valószínű, hogy a helyes szakmai szemléletmód hiányában keresendő a probléma forrása.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 1 hónapja

Ti szavaztátok meg a Közösségi Költségvetés 2023-as fordulójában, hogy legyenek biztonságosabbak a kerékpáros közlekedés feltételei a városban. Mi pedig tartjuk magunkat az ígéretünkhöz: lezárult a „Védettebb kerékpársávok kialakítása” projektek közbeszerzése, és most kezdődik a kivitelezés.

A munkálatok szakaszosan, várhatóan július elejéig zajlanak az alábbi helyszíneken

Helyszínek – tervezett beavatkozás – várható időpont:

• Ferihegyi gyorsforgalmi út – Üllői út: táblázás és pollerek kihelyezése a felüljáró alatt – május 19.

• XXI., II. Rákóczi Ferenc út (Rózsa utca, Transzformátor utca, Vas Gereben utca átvezetéseknél): piros burkolatfestés – május 19-ei hét

• XIII., Kámfor utca: piros burkolatfestés, és betonelemek a kétirányú kerékpárút mentén - május 19-ei hét

• X., Kerepesi út – Pogány utca: piros burkolatfestés – május 19-ei hét

• XXI., Kossuth Lajos utca – Jókai utca: piros burkolatfestés – május 19-ei hét

• X., Könyves Kálmán körút – Üllői út: piros burkolatfestés – május 19-ei hét

• XXII., Nagytétényi út – Vágóhíd utca: piros burkolatfestés – május 19-ei hét

• XIII., Pap Károly utca – Gömb utca: piros burkolatfestés – május 19-ei hét

• XI., Pázmány Péter sétány: piros burkolatfestés – május 19-ei hét

• XIV., Nagy Lajos király útja – Dorozsmai utca: piros burkolatfestés – május 19-ei hét

• XXI., Weiss Manfréd út – Wein János út: piros burkolatfestés – május 19-ei hét

• Hungária körút (Kerepesi út és Stefánia út között): a Volán-buszállomás melletti kerékpárút korrekciója – május 26-tól

• VIII., Kőbányai út: kis úszósziget kiépítése – május 26-ai hét

• XIV., Thököly út 31. előtt: poller kihelyezése – június első hete

• Andrássy út – József Attila utca: kerékpársáv összekötése, és a csomópont kerékpáros komfort- és biztonságnövelése – június első hete

• Dózsa György út (Hősök tere mellett): kerékpársáv kialakítása – június első hete

• IV., Váci út (Árpád út és a 2A főút csomópontjai): piros burkolatfestés – június második fele

• XI., Szerémi út – Galvani utca: kerékpáros átvezetés módosítása – június második fele

• Bajcsy-Zsilinszky út – Az Alkotmány utcai csomópont, valamint a Bajcsy-Zsilinszky - út Podmaniczky – Nagymező utcai csomópont kerékpáros biztonságának növelése – július eleje

Ezek a beavatkozások nemcsak láthatóbbá, de biztonságosabbá is teszik a kerékpáros közlekedést Budapest-szerte – pont, ahogy ti javasoltátok.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1281509133337755

Tovább 

Elvárható segítség ... ezen a fogalmon érdemes mindenkinek elgondolkodnia.

 

Többször lehetett már olyan hírt olvasni, hogy egy cikken belül váltakozva írja az újságíró a cserbenhagyás és a segítségnyújtás elmulasztása kifejezéseket. Ugyanis a legtöbben mindkét fogalmat, bűncselekményt egyként kezelik, holott ez egyáltalán nem igaz, még gyakran a rendőrségi közlemények is tévesek. Nagyon-nagyon különbség van a két bűncselekmény között.


Mi a cserbenhagyás?

Tovább 

Január 1-jén lépett hatályba a nemdohányzók védelméről szóló törvény jelentős szigorítása, amely gyakorlatilag teljesen megtiltja a dohányzást a zárt közforgalmú helyeken. Az új, dohányzási tilalommal kapcsolatos szabályok január 1-jétől hatályosak, azonban az egészségügyi államigazgatási szerv 2012. április 1-jéig nem fog szankciókat alkalmazni a szabályok megszegőivel szemben.


De milyen szabályok léptek hatályba az új év kezdetével?



Nem szabad dohányozni


  • közforgalmú intézménynek a nyilvánosság számára nyitva álló helyiségeiben
  • közösségi közlekedési eszközön
  • munkahelyen
  • közterületnek minősülő gyalogos aluljárókban, játszótereken, valamint a játszóterek külső vonalától számított 5 méteren belül
  • vasútállomásokon, megállókban, várakozó helyeken, azok külső vonalától számított 5 méteres távolságon belül.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 13 éve

Kedves Annamária!
Itt nem volt "a" cenzúra vendégségben.
Milyen kifogásai lennének és mely paragrafusok ellen, esetleg van jobb ötlete? Ezek mik pontosan?

Tovább 

A Fővárosi Közgyűlés tarifarendelete alapján január 1-jétől módosulnak a szakaszhatárok a környéki autóbuszjáratokon. 2012-től a Budapest-bérletek és -jegyek a közigazgatási határig, vagy az azon belüli utolsó megállóig érvényesek.

A Fővárosi Közgyűlés tarifarendelete alapján 2012-ben ismét nem emelkednek a BKV-jegyek, -bérletek árai.


Január 1-jétől módosulnak ugyanakkor a környéki autóbuszjáratok szakaszhatárai: a 2012-es évszámmal ellátott Budapest-bérletek és Budapest-jegyek a főváros közigazgatási határán kívül eső első megálló helyett Budapest közigazgatási határáig, vagy az azon belüli utolsó megállóhelyig érvényesek.

Tovább 

2011. december 7.

2011. október 13-án megnyílt a KÖKI Terminál bevásárló- és szabadidőközpont. A Levegő Munkacsoport képviselője bejárást tartott a létesítménynél, azt vizsgálva, vajon megvalósultak-e a beruházó és a civil szervezet közötti megállapodásban rögzített kötelezettségek.


network.hu

Az előzmények

 

A helyi lakosság kérésére 2006 elején kapcsolódott be ügyfélként a Levegő Munkacsoport a Kőbánya-Kispest metróállomás és a Vak Bottyán utcai lakótelep közötti – a BKV sportpálya és a mellette fekvő egyhektáros kiserdő rész, valamint az autóbusz pályaudvar helyén – összesen 7 hektárnyi területen tervezett bevásárlóközpont-komplexum előzetes hatásvizsgálati eljárásába.

Tovább 

A megfelelő gyermekbiztonsági ülések kiválasztása és azok helyes használata - több szervezet együttes kampánya Raben Group kezdeményezésére.

 

Az évente körülbelül 1800 közúti balesetben megsérült vagy meghalt gyermekből több, mint 1000 gépjármű utasaként szenved sérülést ma Magyarországon.  Minden számadat mögött egy megsérült vagy meghalt gyermek és családi tragédiák állnak. A picik a közlekedés legvédtelenebb szereplői, és mint a fenti adatok is mutatják biztonságuk a felnőttek kiemelt felelőssége.

Tovább 

Budapest, 2011. november 9.


Az elmúlt hónapokban elalvás miatt bekövetkezett tragikus kimenetelű közúti közlekedési balesetek megelőzhetőek lettek volna, ha a gépjármű vezetője tisztában van a kialvatlanság veszélyeivel. Magyarországon évente több ilyen baleset is történik, pedig elkerülhetők lennének, ha a sofőröket tájékoztatnák arról, hogy fáradtan volán mögé ülni legalább akkora kockázat, mint részegen vezetni.
 
Az alkoholfogyasztás tekintetében több vizsgálat igazolta, hogy egy adott alkohol mennyiség lebontási sebessége kiszámítható, és egy adott véralkohol szint aktuális káros hatása megállapítható.

Tovább 

 Frissebb bejegyzések

Régebbi bejegyzések 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 40 perce a(z) Vadveszélyes idők: az őzek párzási időszaka blogbejegyzéshez:

Csehszlovák Kém: Semmi különös, csak megjelent egy ...

M Imre írta 4 órája a(z) Közlekedésre nevelés fontos számodra? - 2. fórumtémában:

Csúnya beszéd! Nemár!! | Nindzsa néni kutyával vs. ...

M Imre írta 4 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Építészet, erdészet és egy levágott női fél kar. ...

M Imre írta 5 órája a(z) Méhlegelő a Déli pályaudvar mellett, a Vérmezőn 2021. júniusban (Telex) képhez:

Mehlegelo_a_deli_palyaudvar_mellett_a_vermezon_2021_juniusban_telex_2181666_4584_s

Dezsényi Péter, Budapest főkertésze a klímarealitásról...

M Imre 6 órája új képet töltött fel:

Kutya_kiszokes_gatlo_muszaki_ujdonsagok_rovat_2198692_5142_s

M Imre írta 7 órája a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:

Őrsi Gergely: Buda bibi - sebtapasz adagolót helyezünk...

M Imre 8 órája új videót töltött fel:

M Imre 9 órája új videót töltött fel:

M Imre 9 órája új videót töltött fel:

M Imre 10 órája új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu